lördag 14 maj 2016

När latheten nästan tar över

Jag hade inte tränat på 3 dagar nu, egentligen hade jag planerat att träna igår men kände i kroppen att det inte fanns energi eller motivation, händerna har varit sjuka hela veckan och när Katja ville ha kaffesällskap hade man ju en ännu lite mer legit ursäkt för att låta bli, så det blev ett par kaffekoppar och gott med Katja och Jessi till halv 11 på kvällen istället!

Idag var jag anmäld till en wod 8:30, men kände när O väckte oss kl 7:10 att neeeej usch aldrig i livet, så jag avbokade mig från den också. Jag brukar ha lite som "regel" åt mig själv att inte ha mer än 3 vilodagar i rad om jag inte är förkyld eller sjuk, för annars kommer jag lite av mig i rutinerna och det är svårare att komma igång igen.

 Nå, efter att ha varit uppe en timme kände jag att "nej nu satan skärper du dig kvinna o far o träna som du tänkt!". Jag är en sån som behöver en spark i baken ibland för att få gjort saker, och finns det ingen annan som sparkar så får man göra det själv. Nå, jag slängde på mig träningskläder och for iväg ändå utan att hinna fundera allt för mycket. Och det gick hur bra som helst! Dit skulle ett bra pass ha farit i hukka om jag skulle ha lyssnat på den lata sidan av mig och stannat hemma.

Detdär med att ha fina händer är nog ett minne blott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar