torsdag 2 juni 2016

Det första året har gått

Imorgon är det dags att fira familjens lilla busfrö! 
Och jag kan omöjligt få inbankat i mitt huvud att vi har en ettåring!? Det är ju så sjukt så det kan inte vara sant. Vi har säkert räknat fel på nåt vis och så är han bara typ 7-8 månader än.

Det kan omöjligt vara ett år sen jag tryckte ut en liten baby på 4280g. Det var både det hemskaste och det underbaraste jag nånsin varit med om, och jag minns att jag svor på att aldrig göra om det p.g.a. smärtan och hur överkörd man kände sig efteråt. Just nu för ett år sen låg jag i såna smärtor så kroppen krampade vid varje värk, jag spydde och S hade så jobbigt då han bara kunde sitta och se på. Likväl ser jag nu igen fram emot nästa förlossning, om det nu nångång blir nån (no I'm not a preggolady). Det är nog det största man är med om i livet tror jag.

Det är otroligt hur mycket som händer första året. Man lär sig en otrolig massa och man växer som person så himla mycket. Och tänk att på ett år har vår lille kille gått från att typ bara sova, äta och bajsa till att kunna krypa, stå, gå med stöd, prata (oförståerligt) non-stop och vara en sån otroligt härlig, kärleksfull och busig individ.

Ett par bilder från idag när han tiggde till sig lite vatten av moster när hon var på besök. 
Har jag nämnt att han älskar att dricka vatten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar