söndag 31 juli 2016

Datafri och umgängesfylld helg

I helgen har jag inte haft tid eller ork att ens sätta på datorn, då S varit borta hela helgen och O och jag har sysselsatt oss så gott det gått för att inte få allt för tråkigt! Och jag har kunnat konstatera återigen att oj vilken tur att vi har många kompisar, familj och släkt nära då jag verkligen inte är nån person som orkar och vill gå hemma hela dagarna utan extra sällskap eller nåt att göra! 

Både fredagen och lördagskvällen har vi spenderat i Larsmo. Med ett avbrott för kompishäng vid café Båthuset i lördags på dagen, kul att man hann dit en gång i sommar, fastän det nu blev på den sista dagen de hade öppet. 

Fredagen var vi hos mommos o moffas. Oliver hade länge roligt med ett ämbar med vatten och bus på gräsmattan, och så har de just adopterat min faffas gråhund Frida, som ju var spännande att se på! Pendi hade jag egentligen tänkt lämna hemma men hon smet ut och hoppade in i bilen medan jag försökte få Oliver klar, och då hon nu visade så tydligt att hon ville med hade jag förstås inte hjärta att lämna henne hemma!


Igårkväll hoppade vi i bilen och for till min mosters villa där mina kusiner, Olivers småkusiner och Nathalie var. Alva och Ella (O's småkusiner) fixade bl.a. trumset åt honom, heheh.


Imorse hade vi så otroligt tråkigt så vi var nära att förgås båda två. Förstår inte hur vi ska klara av att gå tillbaka till att vara ensamma på mornarna nu fr.o.m imorgon när S börjar jobba!? Nån som vill starta morgonkaffe-grupp?? hahah, nä men det är nog otroligt hur långa mornarna kan bli när man stiger upp halv7-7 tiden.

Imorse satte vi på kurabyxorna (då gräset var så vått) och for ut, hade väl varit snäppet smartare att sätta på stövlar också istället för vanliga skorna men på den nivån jobbar inte min hjärna så tidigt på dagen. Efter lite utforskning for vi på promenad med paff till insamlingspunkten här nära, typ 150m(?), som Oliver gick hela vägen dit och tillbaka själv för första gången! (ni ba "wow 300meter" jomen det är nog stort!)


Och senare idag har vi varit på lunch till Strandis med Carro, Fia, Colin och Christian (många C'n där), och därefter kaffe, glass och lek hos de 3 sistnämndas. Kul att nåns loverboy vill hänga med oss ibland också då min skyr oss som elden om vi samlas hemma hos oss, heheh. Efteråt hade man en slagen hjälte med sig hem som för första gången sen jag-vet-inte-när somnade i famnen!

2 kommentarer:

  1. Jaa jag e me på morgonkaffe(juice) hehe :D Tycker också de ska bli så tråkigt på morgnarna när Simon böri jobb på torsdag :|

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt! De e no bara att släng iväg ett meddelande om ni har tråkigt nån mårån! 😁

      Radera