söndag 31 juli 2016

Hejdå Juli

Slöar på soffan och klottar barnbilder ikväll.

Vet ni att augusti börjar redan imorgon!? 1.8.2016 då redan. De somrigaste sommarmånaderna är officiellt förbi. Har vi tur får vi några soliga och varma sommardagar ännu men sen är det över för i år. 
Usch, mörka tankar om snöslask och julklappsstress och isiga vägar och trettio minusgrader får mig att återigen fundera på varför vi bor i Finland!? Som tur har vi superbra skolsystem och sjukvård och en massa positivt som väger upp lite att det är sommar typ en halvdag och vinter resten av året.

Nåja, nu ska jag sluta deppa över sånt som man inte kan påverka. Ja, om vi inte flyttar utomlands då, men det tror jag ingen annan här i huset går med på, så jag får sluta angsta över höstens intågande och slänga mig på sängen och drömma om blommor och solnedgångar (som inte sker typ kl 4 på dan) och öppna hav.. och myggor.. och alibessar.. och brännässlor.. Ok, välkommen hösten.

2 kommentarer:

  1. Augusti är en sommarmånad ;) September kan man börja kalla höst :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjo sensommar e de väl nog egentligen, men efter att jeppisdagarna e slut o träden börjar lite byta färg e de början på hösten för mej. ;)

      Radera