tisdag 19 juli 2016

Vädret på topp men energin på noll

Jag känner mig så stressad och trött denhär veckan, eller ända från förra veckan egentligen. 
Är för det första inte van vid att jobba 3 långa skift per vecka, och även om det ju inte är mycket i nån vanlig arbetandes liv så är det ju lite omställning från att bara varit hemma 24/7. Att sen inte heller få slänga sig på soffan efter ett både fysiskt och psykiskt krävande (men också roligt) jobb som man kunde göra förr gör en ju inte direkt piggare heller.

Dessutom borde jag storstäda hela huset innan helgen, jobbar dock både torsdag och fredag ännu och med en 1åring i hasorna är det inte det lättaste att städa utan att nån går efter en o stökar igen, heh.. Gräsmattan fick jag faktikst klippt idag, samt storhandlat, så det har jag undan. Men så borde jag klippa Pendi för den stackarn ska väl inte behöva gå omkring i värmen med så lång päls, och så ska jag planera 5-kamp och lite annat tills lördagkväll. Och så skulle jag ju vilja att vi skulle hinna ta 1års korten innan han är 12 också, då vi redan skjutit upp det flera gånger.

Killen som slängde ner spaden gång på gång för att ha en orsak att försöka klättra över kanten.

Sen så skulle jag ju gärna hinna träna och så vore det ju trevligt att hinna gå på stan ett varv o titta i nån butik om man skulle hitta nåt nytt till helgen också. Men åtminståne det sistnämnda lär jag nog få skippa och ta nå gamla trasor ur garderoben som vanligt, träna gjorde jag imorse och möjligtvis kan jag få intvingat ett pass imorgonkväll men that´s it för denna vecka.. Speciellt när jag är stressad mår jag bra av att träna när jag då kan koppla bort allt annat o bara fokuserar på det en stund, men hinns det inte så kan det ju inte hjälpas.

Trött morsa efter träning, storhandling, gräsklippning o några lifesaver kaffekoppar däremellan. Och min sallad växer äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar