tisdag 23 augusti 2016

Får väl gå naken då

Jag har börjat gå igenom och tvättat lite vad jag ska ha med/på mig för kläder till Stockholm, och kan återigen, som så många gånger förut, konstatera att jag bara har fula, illasittande (tänkt skriv illaluktande men farligt borde de int va) och tråkiga kläder.

They don't exist.

Jag köper ju dessutom jättesällan kläder åt mig själv, så att de blir illasittande efter ett par år i användning är ju kanske iofs inte så konstigt.. Men när jag väl köper lite nya kläder då, så är det så underligt, för i butiken kan ett plagg passa helt bra, men så ser man likväl ut som en bredaxlad giraff när man provar det hemma. Har de automatphotoshop i speglarna i provrummen eller what's up?!

Sen är det väl heller inte helt positivt i hela kläddilemmat som uppstår varje gång jag ska nånstans annanstans än o träna, att jag har noll intresse för kläder eller att se trendig eller fashionistig ut, eller vad det nu heter. Jag vet inte hur jag ska klä mig för min kroppsform (dvs jättelång), och skulle aldrig i världen lägga pengar på att få reda på det heller. Det kommer typ längre ner på lägga-pengar-på-listan än ergonomiska toaborstar (??? första som dök upp i huvudet).

Typ alltid om jag ser nån bild på mig själv nånstans är spontana tanken "men vafaan har ja på me he sir ju helt sjukt ut hede måst jag no slut använd.." men så nästa gång man ska nånstans *tar samma*


På tal om kläder, nu har jag åtminståne färdigt ytterkläderköpandet för Olivers del inför vintern iallafall! Köpte som sagt en välikausi halare på loppis för 8e här om dan, och sent ikväll var jag efter en vinterhalare (Kaxs) och ett par Kuoma skor av en som sålde via fbloppis. Allting riktigt i bra skick och där kom jag många tior billigare undan! *snål* (eller miljömedveten allmänt bra person?) heheh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar