onsdag 10 augusti 2016

För sent ute

Redan för några veckor sen bestämde vi oss för att vi ska åka till Lappeenranta inkommande helg, för att det är ett par år sen vi varit dit och de har crossfittävlingen Karjalan Kovin där då (som coachK från CrossfitJeppis är med i! HEJA!), men mest för att S storebror o hans fästmö fick bebis för ca en månad sen som vi ju såklart vill träffa!

S mamma var inte sen med att föreslå att vi ska lämna av Oliver och Pendi hos henne över helgen och fortsätta färden själva, vilket vi hakade på direkt! Det lockade ju inte supermycket att köra 500km med en ettåring att underhålla heller, och att få sova ut två nätter i rad säger man väl inte nej till!

Nå, jag kollade ju hotell lite smått redan då för att se vad som erbjuds, såg att det fanns en del att välja på men lämnade det på det tills förra helgen när jag skulle boka... och inte ett endaste rum på nåt hotell är ledigt.

Skön renbäddad säng, tystnad och hotellfrukost 2 mornar i rad - adjöss.

 Alltså förstår ni hur irriterande!? Vi har såklart blivit erbjudna att sova hos S bror, men fastän hur man älskar familjen (och bebisgos) så vill man ju lite ogärna bli störd i natten (jag som dessutom är superlättväckt) av nån annans barn när man för en gångs skull har lämnat bort sitt eget..

Så nu ser det ut som att vi hoppar i bilen fredag förmiddag, åker till Saarijärvi och lämnar av Oliver, och åker vidare i S mammas husbil som de köpte för några veckor sen. Kompromiss.

Ja, och med dethär tänkte jag bara konstatera att jag suger på att hålla bloggen uppdaterad och på den banan lär det fortsätta en tid framöver.

Det kommer kusiner både från höger och vänster nu för tiden vet ni (inte helt nyttigt för min babyfeber..)! Här Oliver och hans nyaste lilla kusin i Öja som vi var o hälsade på i söndags, då ca en vecka gammal! ❤︎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar