måndag 19 september 2016

Helgen med vår ettåring

Nu måste jag faktiskt ta tillfället i akt att skryta lite extra på vår lilla ettåring! 
Han var så oerhört duktig hela helgen som var, uppfört sig så bra o varit så enkel att ha med överallt!

Det beror ju delvis nog på att han blivit större, och jag måste säga att det är så skönt! Känns hela tiden som att just nu är den bästa tiden med honom, hahah. Så enkelt nu när han kan gå så att man inte måste bära överallt, och att han kan äta själv så man också själv kan äta lite på samma gång o inte bara fokusera på matning.

Både bilresan till Lappeenranta, och den 8½ timmars resan hem var han så duktig, inget gnäll i bilen o så enkelt att gå in till Abc för att äta o byta blöja, eller i lite butiker för att få sträcka på benen lite mer.


I kyrkan under dopet (och surprise bröllopet!) hade han som väntat lite spring i benen innan det började, men såfort orgeln började spela o under hela alltet satt han sen som ett ljus (tack vare film på telefonen men ändå heheheh). Under festen sen lekte han nonstop med kusinen Alex så han var verkligen genomtrött efteråt!


Natten på hotellet hade jag i smyg varit lite orolig för, då vi alla skulle sova i samma rum och Oliver ju somnar 8 på kvällen, tänkte att mittiallt måste vi också gå o sova den tiden för att Oliver ska få ro och sömn, men icke. Välling i sängen - svängde sig om - somnade. Precis som nattningen här hemma som går så enkelt nu just. Hade lite dunkelt i rummet men ändå tv'n på. S for sen ut med sina bröder o jag låg o såg på film till 23:30 då S kom tillbaka. Och Oliver sov utan ett knyst från 8 på kvällen till kl 5 på morgonen, då tog jag honom i vår säng o han sov vidare till 8!


Vår fina duktiga härliga lilla Oliver, jag är så glad att jag får vara just din mamma!

2 kommentarer:

  1. Va skönt! Lyx att kuna vara utan att stress över ett barn som gnäller och bråkar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa verkligen, de gick över all förväntan o nu e man ju int så rädd att fara nånstans igen. :)

      Radera