måndag 26 september 2016

När man har hittat rätt

Så kul att känna att man kommer framåt i träningen, blir starkare o får förbättrat teknikerna!
Är så glad att jag började med crossfit förra vintern, inte en gång har jag ännu känt att jag inte skulle ha träningsmotivation eller känna att jag inte kommer nånvart eller utvecklas. Känns så bra att ha hittat en träningsform man trivs med, fastän det känns förjävligt tungt o nejgo ja klarar dehär ibland, så överbevisar man sig själv gång på gång och känner sig likväl så taggad inför nästa wod!

Rekord blir ju dock inte gjorda hela tiden, man kommer ju till en maxpunkt o sen kanske de tar en stund att bygga styrka för att ta sig vidare därifrån. Men nu så!
Förra veckan blev det personligt rekord i backsquat med 75kg, och idag tog jag första tresiffriga lyftet, 100kg marklyft! Så kul att uppnå sina egna milstolpar, vilket jag haft tresiffrigt som.

Ikväll kom min lilla hejare med ett varv till boxen då jag var på träning o S skulle direkt efter. Denna vecka har jag ännu inbokat 3 wod'ar till och sen kommer vi även spendera lördagen där o titta på när S tävlar i boxbattle bara lillkillen tillåter det o inte blir för rastlös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar