fredag 23 september 2016

Räddningen kommer

I förmiddags har vi varit på besök till Ida o Vera som bor typ 5min med cykel från oss. Ida och jag gick på samma klass i högstadiet och nu är hon tillsammans med min kusin, så Vera o Oliver är småkusiner, vilket ju är kul!


Alltså mitt hår just nu är nog en kategori för sig. Det riktigt osar "hemmamamma utan liv o ork att försöka göra nånting alls åt sitt utseende". Helt bara hängigt och äckligt o utan nån frisyr alls, som jag alltid sätter upp i en svettig hästsvans. Jag har alltid sagt att om jag har långt hår och alltid bara har det uppsatt, så är det nog fan lika bra att klippa av det.

Så igår fick jag fnatt o var riktigt nära att säga åt S att ta kökssaxen (?? har ju no frisörsaxar hemma iofs men så långt tänkte ja tydligen inte), men så sansade jag mig i sista stund o kom på att det kanske faktiskt finns en risk att det blir ännu värre då, och jag har ju nog faktiskt vänner som också är utbildade frisörer som kanske kan reda upp this mess med lite bättre resultat. 
Så imorgon morn kommer Madde hit o hjälper mig ur nöden! Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar