fredag 14 oktober 2016

Aldrig mer billigt skräp

Igår fick jag hämta ut 2 paket, det ena innehöll en julklapp åt Oliver och det andra innehöll tapeterna till fondväggen i hans rum! Idag när han sov middagsvila passade jag på att sätta upp dem!

Har konstaterat nu när jag tapetserat om huset nästan 2 varv, att jag ska aldrig mer köpa billiga skittapeter! Den som jag satte i vårt nya sovrum t.ex. (29,90/rulle) - jättefin när den väl är uppe men förjävlig att sätta upp, och då gillar jag att tapetsera. Som tur är den full med mönster som blandar bort ställen där den rivits o skrynklats då den var så tunn. Och den som jag satte på de 3 andra väggarna i Olivers rum (19,90/rulle) som det syns varje litet limklott på, och det försvann inte ens fast man torkade med fuktig trasa direkt efteråt, och den var också tunn så den bubblades överallt o man var tvungen att vara jättenogrann med att få bort allt sånt. Som tur ska jag sätta upp en massa på väggarna som förhoppningsvis täcker allt sånt! 

Denhär harlequintapeten beställde jag från Ellos (49,00/rulle) och den var tjock och hur lätt som helst att sätta upp! Jättelätt passning och inget lim syns nånstans, dessutom blev det inga som helst luftbubblor utan att man knappt ens behövde försöka undvika dem. Färgen (ser nästan ut som att den drar mot beige på bilderna men den är nog kall - jag är allergisk mot varma toner på väggarna) passar jättebra ihop med sängen och den är ganska neutral ändå så man kanske inte tröttnar så snabbt. Ska ta in mer färg genom inredningen sen istället.


Nu är det bara resten av taket och golvet kvar, sen får jag börja inreda!

2 kommentarer:

  1. Superfin! :) Det var jag som tidigare kommenterade om att vi hade rävtapeten hemma och att jag tröttnat lite redan på den men vet du exakt denna har vi i andra barnrummet och jag älskar den så bra val :D ;)

    SvaraRadera