onsdag 19 oktober 2016

Återupplivar den trefaldiga blogglistan

Det var väl typ år o dar sen Carro skrev blogglistan och sa åt mig att fylla i den, och bättre sent än aldrig säger jag o slänger härmed ut den i cyberspace.


3 saker som kan irritera mig på bloggar:
  • Allt för välpolerade bloggar. Jag tycker inte riktigt om de flesta "storbloggar" då de känns lite för ordentliga för min smak. Själv bryr jag mig inte ett skvatt i när t.ex. radbyten egentligen ska ske utan tar det lite som det känns.
  • Bloggar utan bilder med jättemånga svåra ord. Är det för att jag är dum? Kanske. Men jag gillar dem ändå inte.
  • När bloggaren har en massa bilder av samma motiv från olika vinklar.

3 saker som kan irritera mig på instagram:
  • Bilder som inte har nån story. (säger inte att jag inte själv nångång satt upp såna men det irriterar mig likväl när andra gör det) Jag gillar mest fina vardagsbilder som berättar om var/vad personen är/håller på med.
  • Fakekonton som skriver kommentarer om hur man får fler följare.
  • Om ett konto bara har selfies.

3 saker som gör mig glad på bloggar:
  • Humor! Det finns inget bättre än humorbloggar. Gärna lite smådålig humor.
  • Fina bilder. Mode- och inredningsbloggar är jag annars helt ointresserad av men kan nångång bläddra igenom dem ändå bara för att se på fina bilder, dock brukar dessa bloggar fota samma motiv typ en miljon gånger och då skrollar jag extrasnabbt.
  • Före- och efterbilder! Kroppstransformationer, renoveringar, trädgårdar osv.. det får typ handla om vad som helst.

3 saker som gör mig glad på instagram:
  • När folk INTE taggar mig i ointressanta tävlingar.
  • Kommentarer! Är själv också dålig på att kommentera utan trycker oftast bara på gilla-ikonen. Men visst är det mycket roligare med en kommentar också!?
  • Bilder där känslan lyser igenom. Om det då är en halvmörk bild av en brasa eller en härlig  ljus sommarbild. Jag vill att man ska känna dendär känslan som personen har som tog bilden.

3 finlandssvenska bloggar jag läser varje dag:

3 finlandssvenska bloggar jag läser, men mer sällan:
  • Janina Nylunds blogg!
  • Begis blogg! Only for invited foltzi.
  • Alice Snellman, som har Saga i samma ålder som Olliboy och som vi brukar umgås med!

3 bloggar jag börjat läsa nyligen:
  • Jannikes blogg, jag tycker det är speciellt intressant med renoveringen av deras lite annorlunda hus!
  • Ida Sundkvist's blogg! Okej, det är nog flera månader sen jag började läsa den men lite extra kul att följa med är det då hennes (och min kusin Simons) dotter Vera är småkusin med vår Oliver!
  • Typ ingen mer som jag klickar in på regelbundet.

3 blogginlägg jag kan höja till skyarna:

Alltså hur stendöd i hjärnkontoret är jag? Kommer inte på ett enda! Återkommer kanske med bättre svar när alla indianer är tillbaka i kanoten.

3 tips för att få en bättre blogg:
  • Bjud på dig själv! Åtminståne jag tycker mer om bloggar där bloggaren kan driva lite med sig själv o inte är gravallvarlig o stel 24/7.
  • Ha fina bilder! (denna kunde jag ju gott anamma lite mer själv också)
  • Variera inläggen med vardag, tips och åsikter och sånt.

3 saker jag aldrig skulle blogga om:
  • Om jag har grälat med nån vän eller nån i familjen. Om man har olika åsikter kan det va intressant att fundera över o ta upp men om man grälat om nåt personligt skulle jag aldrig skriva om det.
  • Nåt ingående om mitt jobb eller klienterna där. Absolute no-no.
  • Saker som nån sagt i förtroende och inte vill att ska spridas vidare! 

3 saker jag ofta bloggar om:
  • Min (ofta ganska tråkiga) vardag, bloggare kanske lite för ofta om det, heheh.
  • Renovering just nu. För det är typ det intressantaste (ni ba "nej icke intressant" - nehe skådin bort tå.) jag håller på med och det är kul att se tillbaka sen.
  • Träning? Tycket dock inte att jag bloggar så ofta om träning då jag bara typ ens nämner det var femte gång jag tränar. Tränar nog ännu hede fittasi ca 4ggr i veckan dock.

3 saker jag hatar att läsa om i bloggar:
  • Dagens outfit är jag väldigt ointresserad av. Har fullt shå med att hitta kläder att sätta på mig själv så jag behöver inte bli in-yo-face'ad av hur snygga kläder andra har.
  • Alltså bilder på barn eller djur jag inte känner eller har nån som helst relation till tycker jag är väldigt ointressant att se på. *coldhearted*
  • När nån filosoferat om nåt o sen skriver om insikten som om det vore absolut sanning gällande alla. Dessutom med stora ord som bara 1/4 av befolkningen vet innerbörden av och resten bara låtsas (jag).

3 saker jag älskar att läsa om i bloggar:

  • När bloggaren ifråga uppnått nåt personligt mål! Så kul att läsa sånt där lyckan lyser igenom!
  • DIY
  • Träning och hälsosamma recept (int för att jag nånsin lagar dem men man kan ju inbilla sig att man kommer göra det) tycker jag faktiskt är kul att läsa om. Dock tycker jag det är mer intressant att läsa om vanliga människor som tränar o inte typ superhumans och elitidrottare.

3 saker jag behöver för att ha en bra blogg:
  • Saker att göra på dagarna som är intressanta att skriva om (doesn't happen very often så därför ofta sugande blogg)
  • Tid och motivation för att blogga.
  • Lagom trött sarkastisk humor. Dock lämnar jag ofta mycket oskrivet då jag ofta inte tror att folk förstår min humor utan kommer ta mig på allvar - livstips åt er - don't do that.

3 saker jag tycker alla bloggare borde bli bättre på:

  • Att kommentera varandras bloggar! (ni ba "kanske du sku do as you preach sister" och jo jag erkänner att jag också suger på det)
  • Att våga vara sig själva o inte give a fuck om vad andra tycker om det.
  • Enough said.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar