tisdag 4 oktober 2016

Döda ben

Ajajaj mina stackars ben idag. Självförvållat lidande visserligen, men likväl tar det förjävla sjukt.
Gårdagens träning innehöll squats, push press och som avslutning Death by Thrusters

Det innebär att man varje minut ökar antalet repetitioner med 1rep. Första minuten 1 thruster, andra minuten 2 thrusters, tredje 3 thrusters osv.. Det blir ganska snabbt en jäkla massa thrusters med andra ord.

En thruster är alltså detta:

 en front squat och sen direkt upp i push press. Med 30kg.

Förra gången jag gjorde den träningen (februari) orkade jag hålla tempot 6 minuter. Hade endast som mål att få förbättrat åtminståne ett varv igår men klarade 3! 9 hela varv = 45 thrusters, och 7 till på sista varvet då jag åkte ut. Kan säga att det brände rejält i framlåren sen.

Idag blev det träning igen fastän jag funderade på att skippa p.g.a. lemin utav helvete, men tänkte att det ju ofta lättar av lite av träning ändå. Nå, cleans på schemat idag, dvs squats igen. 
Säger bara huhhu - nu är mina ben slut.

Lite benjämförelse från när jag tränade vid Easyfit och igår. Lite har de väl växt ändå, eller är det bara önsketänkande? Åtminståne har trycket på byxorna skavats av, heheh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar