måndag 28 november 2016

Julmys o tampongutspridning

Vi har hunnit med en hel den denhär helgen, men att blogga var tydligen inte en av sakerna.

blackfriday gick jag ett snabbt varv genom stadens butiker, fyndade dock bara 800g godis för 2,60€ vid Halpa Halli tillsammans med resten av stadens befolkning, samt att jag faktiskt fick köpt sista julklapparna åt Oliver, så det är skönt att ha det undan! Nu är det bara hans 4 kusiner att hitta nåt åt också. På kvällen var jag sen på bio med mina syskon och brorsans soon to be babymama Carola! Tänk att jag snartsnart ska få ett syskonbarn!!

I lördags skulle jag egentligen haft morgonskifte, men fick bytt det till kvällsskifte då jag ofta mår som sämst på förmiddagarna, så hela lillajulskvällen spenderades då på jobb, men man har ju så mysigt man gör det, så jag gjorde eld i spisen, värmde glögg o bjöd pepparkakor där också! (älskar HTC då det är så hemtrevligt o lätt att få myskänsla fast man jobbar)

I söndags (igår) for vi till Larsmo ett par timmar efter att Oliver hade sovit dagsvila, och efter det for vi direkt till simhallen. Oliver njöt o hade så kul, så vi kommer säkert börja va dit oftare nu när även S har insett tjusningen i att simma (första gången han var till Jeppis simhallen igår).

Oliver efter plaskandet och till höger ser ni morgonens sysselsättning.. hälla ut alla mammas tamponger över sig, plocka upp igen och upprepa x100. Jättekul - testa!

Idag skulle jag till labben o ta blodprov, och bästigaste vänner som man har kunde jag lämna Oliver hos Carros o uträtta ärendet ensam. Sen blev det gofika o lek resten av förmiddagen! Har inte mått dåligt typ alls idag heller så hoppar det börjar vända snart *peppar peppar*!
När vi kom hem for jag o klippte granris o tog in, ska se om jag får ihop nåt som liknar en dörrkrans sen eller vad det blir. Ska ta o skissa upp lite figurer i Olivers rum att måla har jag tänkt också, de helfärgade tapeterna är ändå så dåliga så lika bra att ta tillfället i akt o måla lite på väggarna medsamma då, heheh. Visar kanske hur det blev sen om det blev bra, annars låtsas jag inte om det.

1 kommentar: