onsdag 21 december 2016

Graviditetsuppdatering

Tänkte uppdatera lite kring graviditeten nu när jag för en gångsskull hinner innan sista avsnittet Bonde Söker Fru börjar! 

Igår gick vi in i v.14. 13+1 idag alltså! 
Magen ser typ ut som den gjorde runt vecka 20 förra gången heheh *färdigt uttöjd*, och den är dessutom betydligt känsligare. Kan inte sen ungefär en vecka alls sova på magen då jag börjar må illa direkt, har dock för mig att jag sov ganska länge på mage förra graviditeten? Likaså om jag har för spända byxor börjar jag må illa fort. Har 2 par jeans jag med nöd och näppe kan använda men det börjar nog vara på det sista redan, kan inte sitta långa stunder utan att börja må dåligt då de trycker på.. 

Morgon-/dagsillamåendet har helt gått om, och jag har inte heller spytt på ett par veckor vilket är skönt! Dock börjar jag lätt må illa om jag ser eller ens tänker på geggiga typ pastamaträtter, och vissa dagar alla typer av varm mat, så det blir mycket smörgåsar, frukt och sånt istället. 

Ang. träningen så blev det bara en dag träning förra veckan, på måndan. Hade en liten blödning på tisdag vilket gjorde att jag skippade träningen, sen jobbade jag en kväll och i lördags hade jag en lite större blödning (dock nog ändå liten), så kände att det kändes bäst att låta träningen vara några dagar. I måndags ringde jag rdg och min rdg-tant trodde nog liksom jag att det bara var fråga om nåt blodkärl som brustit men om det händer igen och jag får ont eller nåt ska jag ringa medsamma så jag slipper på läkarkontroll. Igår tog jag tag i träningen igen och det gick jättebra! Endast övningar där man skulle vara statiskt spänd i magen och gå framåt med armarna (två typer av typ skottkärra-övningar) tyckte jag kändes jätteobehagliga nere i magen så slutade med dem då direkt. 

Och jag känner mig ganska gravid nu faktiskt! Har ju hittills haft lite sådär känsla att det inte är på riktigt men nu känner jag faktiskt av att det är nåt nere i magen emellanåt eller hur jag nu ska förklara det. Det är väl säkert bara nåt som flyttar på sig, har lite svårt att tro att jag faktiskt skulle känna av bebisen redan (fast vissa KAN väl nog göra det redan men jag har svårt att tro att det skulle va det?) men åtminståne känner jag liksom att nånting är på gång vilket ju är kul!

Bjuder på en random familjebild från uppesittarkvällen hos brorsan & Carolas i lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Jag kände första rörelsen i vecka 15 el 16 om ja minns rätt o då va de ju första barnet! Så de går nog supertidigt att känna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså häftigt att man kan känna så tidigt! :) Med Oliver tror jag att jag kände i v.18 för första gången men riktigt ordentligt först runt v.20!

      Radera