måndag 9 januari 2017

När olyckan är framme

Att denna dag äntligen är över - skönt! 

Dagen började aningen dramatiskt när Oliver föll i köket, slog huvudet mot ett vasst hörn i väggen (hade ingen aning om att våra väggar är så vassa!?) och fick ett hack i pannan. S som faktiskt inte var på jobb p.g.a. förkylning var till arbetshälsovården just då så jag var ensam hemma med ett skrikgråtande barn med blod rinnande ner i ansiktet.. Såg att hacket inte bara gick att lämna och jag ville inte gärna börja packa honom i bilen ensam och åka nånstans så jag ringde 112, och några minuter senare var ambulansen här. S hade då hunnit hem och tur var väl det för tårarna rann nog tätare för morsan än för barnet emellanåt om jag ska vara ärlig!

Såret blev limmat och vi behövde inte åka till sjukhuset alls, Oliver fick en nalle av ambulanspersonalen och sen såg vi lite extra på Pippi Långstrump (Olivers new addiction typ), sen var vardagen återställd för barnet. Modern däremot har gått med huvudvärk hela dagen då jag varit så på helspänn varje minut och livrädd för att han ska falla igen. Huhhu alltså. 
Kommer säkert drömma mardrömmar om händelsen inatt.

2 kommentarer:

  1. Oj fyy! Bra att det int gick värre iaf! Jag är såå rädd att nåt sånt ska hända oss också just nu, Saga är så vild o galen o klättrar lite hur som helst överallt. Tur att dom kunde limma det på plats så behövd ni int åka nånstans, underlätta ju lite iaf. Huuu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa Oliver har börjat klättra mycket också, så man har ju hjärtat i halsen 24/7.. Dedär hände dock då han gick o snubblade på typ nån leksak eller nåt och så föll han framåt. :/ så nu är jag på helspänn fast han är på marknivå också heheh..

      Radera