fredag 20 januari 2017

Tillbaka i boxen

Nu i v.18

Igår var jag äntligen o träna crossfit igen, efter en o en halv veckas paus! Har lite kommit av mig i träningsmotivationen men nu känns det som att den återvänder igen! 

Det jobbigaste just nu tycker jag är då man måste tänka igenom alla övningar om man kan göra dem, och hur man annars ska göra. Förr var det liksom bara att köra på all in men nu krävs det lite mer tanke bakom så man inte gör nåt som kan riskera att skada eller känns obehagligt.

Igår var det dock cirkelträningen med egen kroppsvikt så då var det relativt lätt att ändra övningarna så de passar mig. Istället för situps hängde jag i racken och lyfte upp benen t.ex. och istället för ryggövningar där man ligger på mage så stod jag på alla fyra o lyfte ben o armar turvis istället. Istället för burpees och lunges gör jag ofta squats, ground to overhead eller thrusters och i övningar som innehåller hopp (endast med egen kroppsvikt) så hoppar jag nog men försiktigare, långsammare och inte så högt (ofrivillig kiss-varning på det annars heheh)


Träningen gick hur som helst bra, inga känningar av sammandragningar eller nåt sånt och ingen blödning efteråt heller, så de berodde förhoppningsvis inte på fysisk ansträngning åtminståne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar