tisdag 7 februari 2017

140 days down - 140 days to go

Igår hade jag varit gravid i 140 dagar, alltså lika många dagar kvar till bf!

Första hälften av graviditeten har gått så fort så jag knappt hinner med, får hoppas att resten går lika snabbt! Denhär gången kommer jag inte ta lika hårt på själva bf datumet utan mer ha det som riktlinje mot när bebisen behagar uppenbara sig på utsidan. Med Oliver hann jag bli riktigt nere de dagar (5) som gick över tiden, så jag hoppas kunna hålla modet uppe bättre denna gång ifall att det går över tiden! 

Hoppas åtminståne att det kommer igång av sig själv denna gång också, vill helst inte behöva uppleva igångsättning. Denhär gången kommer jag knappast ta epidural heller vilket jag ju tog förra gången. Det ledde till att förlossningen stannade av och blev mer utdragen (över 30h) och att jag inte kände av en enda krystvärk = inte hade nån aning om när jag skulle krysta. Annan smärtlindring kan jag nog tänka mig men just det hoppas jag orka lämna bort (är ändå inte helt no-no om jag känner att det blir övermäktigt utan).

Och ja! Könet då! De flesta kanske har sett det på instagram redan men det är alltså en till liten kille vi ska få! Och det känns riktigt bra! Hoppas våra pojkar får ett starkt band och en bästa vän i sin bror! Namnet har vi dock problem med. Tycker det finns mycket finare och fler flicknamn jag skulle kunna tänka mig men pojknamn är ganska få! Just nu har vi bara ett som inte varit helt nej, så det funderar vi lite på men får se om vi plötsligt hittar nåt som passar ännu bättre!

2 kommentarer:

  1. jag to int hör epidural andra gången ga sama orsaker som dej + att de tog så sjuk att lägg den första ggn, di försöka lägg den 5 (!!!) ggr innan de lyckadest. nu andra gången tog jag lustgas och pcb å de va rikti bra!! + dusch, men helst sku ja ha hadd lustgasn me i duschen haha. lycka till me lillebror å hans ankomst. ps kan dy skriv ett inlägg om hur du _tror_ att oliver blir som storebror de första åre? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det gick bra också utan epidural! :) Och visst kan ja skriva de. :)

      Radera