måndag 27 februari 2017

En crossfit-graviditet

Jag har haft några lite kritiska dagar - jag har funderat på att börja ge upp det som får mig att se framemot vissa kvällar i veckan, det som gör min kropp glad och tålamod att räcka några meter längre. Gå ur sekten kanske vissa skulle uttrycka det som.

Nämligen sluta med crossfit.

Alltså nej, inte för evigt, men för graviditets-nuet. Jag går in i v.24 imorgon och det tär liksom på motivationen när man vill i huvudet men vet att man inte får pressa sig till max för att det inte är det bästa för kroppen o den lilla där i. Dessutom har jag bara 1 pass kvar på mitt 10 gångers kort och har då funderat fram och tillbaka om det är nån vits att skaffa ett nytt sen.

Men så for jag på wod ikväll, hade skitkul som vanligt, tänkte att "va jåmar ja om egentligen?" och tog mig samman. 
Självklart ska jag fortsätta ännu sålänge kroppen orkar och ger sitt godkännande!

Jag har börjat känna av smärta och trötthet i ryggen på senaste tiden (inte samma smärta som foglossningar dock) och det tror jag faktiskt främst beror på att jag tränat mindre än normalt under en längre tid nu, vilket inte ryggen gillar då den behöver musklerna för att hålla sig i schack. Jag kan ju inte börja träna lika ofta och intensivt som jag gjorde innan, det är ju självklart, men om jag slutar helt med de få passen jag tränar nu så tror jag nog endast att det resulterar i att läget blir värre, snabbare.


Så ja, det blir väl nog att ta ett 10x kort till och så ser vi om jag står inför samma dilemma igen om några veckor eller om kroppen sagt stop före det. Men riktigt än slipper de mig inte från CFJ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar