lördag 18 mars 2017

Lördagen som började så bra, och sen låg utspydd i soffan

Dagen började helt prefekt.
Oliver vaknade runt 7 och S steg upp med honom så jag fick sova vidare. Lite före 8 vaknade jag av att solen lyste in och jag kunde höra hur O och S lekte och hade roligt i vardagsrummet, men låg ändå kvar i sängen och gosade med Pendi en stund. Det är så sällan man hinner gosa med henne på mornarna nu för tiden, förr var ju hon familjens bebis som fick all uppmärksamhet men hon har verkligen fått inta andraplatsen sen vi fick barn, vilket jag har dåligt samvete för emellanåt.

När jag sen kände att det var dags att masa sig upp så mötte jag en superglad liten kille i vardagsrummet som glatt utropade "MAMMAA!" och direkt hoppade upp i famnen. Jag kände att denhär dagen kommer bli så bra, så bra.

Sen tog jag en dusch, S for till boxen och jag och O satte oss i soffan och såg ett avsnitt Pippi, när den soliga lördagsidyllen plötsligt spräcktes och hela lillkillens morgonmål låg utspytt i soffan. (nu kommer jag åtminståne äntligen ta tag i projektet att tvätta soffkuddarna..)

Så jaa, bara att inse att magsjukan som vi så länge nu trott att vi skulle klara oss utan, även hittade till vårt hus. Oliver har inte spytt sen han var liten ammande bebis som nån enstaka gång drack för mycket mjölk heller så det var en ny lite skrämmande upplevelse för honom..


Fram till kl 14 idag hölls inget i den lilla magen och kom upp i 3 lass. Så en väldigt sliten Oliver har vi haft här idag. Det har med andra ord blivit en hel del Pippi-tittande (han brukar annars bara orka se typ 15min i streck men har idag sett säkert 2 timmar på raken, DÅ vet man att han inte är sig själv) och soffhäng. Mot eftermiddagen vaknade han dock till liv igen och har lekt och varit pigg som vanligt, plus att dryck, lite middag och kvällsbit hållits i honom, så jag hoppas på att det är över för denhär gången *KNACK KNACK I TRÄ* och vi inte får några bakslag inatt. Får se om det tar oss andra en efter en nu sen också eller om vi klarar oss.


Vid kl 18 ikväll kände vi att det var nödvändigt med lite frisk luft efter att ha varit inomhus hela dagen så då gick vi en sväng på grävmaskinsspotting till Baggholmen. Så härligt att det är ljust ute längre på kvällarna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar