torsdag 16 mars 2017

Vintage Paint i barnrummet

Förra veckan när vi var i Saarijärvi for S och jag iväg ett par timmar till Jyväskylä för att titta lite i butiker. När vi gick omkring där i en inredningsaffär råkade jag på en hel hylla med Vintage Paint, och jag var såklart tvungen att ta hem en burk då jag visste att jag har ett projekt som bara står och väntar där hemma!

Sagt och gjort, äntligen fick möblerna från Ikea lite färg på sig!
(hundbilden är bara ett vanligt skrivbordsunderlägg från HH för att spara på skivan lite)

Ännu ska jag införskaffa en ny burk vax att sätta över så de säkert håller den dagliga användningen.

Jag gillar verkligen att måla med Vintage Paint! Tycker om den matta och lite operfekta känslan man får av den, samt att den är lätt att stryka på och superdryg! Till bordet och stolarna köpte jag bara en liten 100ml's burk i färgen Dusty Blue och den räckte hur bra som helst då det bara krävdes ett varv målfärg på det obehandlade träet.

Jag har ju även målat både Olivers säng och lekkök samt en minibyrå med Vintage Paint. En 700ml's burk av Warm Grey räckte till 2 varv på hela sängen (den var mörkt rödbrun innan, bottnen lämnade jag dock omålad då den ju ändå inte syns), ett varv på lekköket och två varv på lilla byrån (den som står bredvid lekköket). Och det finns ännu kvar minst en dl i burken!


Även pallen som man skymtar att målburkarna står på är målad i Vintage Paint hos Elsa Möbel i Kronoby då jag var där på bloggevent för en tid sen. Det var där jag för första gången kom i kontakt med Vintage Paint och det är jag glad för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar