torsdag 18 maj 2017

A day of firsts

Igår kom jag tillbaka hit till Uleåborg och ganska direkt blev det baddags för lilla Noel! Sköterskan sa att han egentligen nog är lite liten att bada ännu men att det är bra för huden då han haft lite röda ljumskar. Det blev ett snabbt bad för att han inte skulle hinna tappa så mycket värme, och inga värden hade sjunkit när han fick elektroderna tillbaka på sig så det är skönt att han klarade det så bra!
Efter att jag hade suttit med honom i famnen ett par timmar så märkte jag när jag satte tillbaka honom i kuvösen att han blev pigg och försökte sätta mitt finger i munnen hela tiden, så jag frågade sköterskan om hon kan hjälpa mig så vi får prova hur det går om han får prova amma. Sagt och gjort! Han orkade inte suga mer än 1-2 sekunder i gången vilket ju är förståerligt men fick flera gånger ändå bra tag så han fick testa på iallafall! Amningen gick ju så bra med Oliver så det vore nog kul om det skulle funka igen, men om det inte går är det helt okej också, mjölk har jag (så mycket att jag inte ska ta hit mer av det jag pumpar hemma då de har så mycket här i frysen redan heheh) och pump+flaska funkar nog lika bra fast det är mer omständigt med allt diskande o kokande.
På läkarronden idag var allt bra, och om allt fortsätter på samma bana blir det troligtvis flytt till Kokkola i mitten på nästa vecka! Så nu håller vi tummarna! :)

Nu ska jag gå tillbaka till sjukhuset och kvällsgosa med lillen en stund ❤

5 kommentarer:

  1. Åh så härligt! 😍 Och skönt om han får flytta till Kokkola så snabbt. Jag kan bara tänk mig hur jobbigt de måst va att måst vara utan ett av barnen hela tiden 😭 ni e duktiga som får de att lyckas!

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad roligt att läsa att han mår sådär bra 😭

    SvaraRadera
  3. Oj va he sku vara skönt för er om ha får flytt närmare. Du e så stark o duktig Beth!❤

    SvaraRadera
  4. Å så roligt att läsa att det går framåt! 😍 Jag är en ny läsare som hittat hit då Carro länkade till dig i sin blogg. Jag har själv blivit mamma för 9 månader sedan. Min bebis var bara lite tidig ingen prematur, föddes i veca 37, men vi hamnade att åka in och ut på sjukhuset för att sola då han var gul. Det är konstigt hur det har blivit sedan man blev mamma, allt man läser om bebisar och barn väcker så starka känslor. Jag kunde släppa en tår eller två av glädje då jag läser hur bra det går för er och hur duktig er lilla kämpe e, samtdigt som jag också känner en liten klump i magen då jag vet att ni har en till liten hemma som väntar. Håller tummar och tår för att ni skall få komma närmare hem så fort de bara går! 💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med Oliver var det riktigt på gränsen om han behövde sola men han slapp det ändå sen sist o slutligen. Noels bilirubinvärden hålls som tur nu för tiden så bra så han har inte behövt vara under lampan annat än ca 4 gånger där i början. :)

      Radera