torsdag 1 juni 2017

Bröder ❤

Idag, exakt 4 veckor efter att Noel blev född, var dagen då våra fina söner fick träffas för första gången!

Vi har velat lite fram och tillbaka om vi alls skulle ta Oliver till sjukhuset och hälsa på Noel då han haft lite trauma efter att vi varit o fått spira o tagit blodprover när han varit förkyld, efter det har han börjat gråta direkt han sett sjukhuspersonal så vi tänkte om det blir likadant nu och bara en jobbig upplevelse för honom att komma dit.. Men när vi ju ändå pratar om babyn varje dag och att "mamma far och hälsa på baby" när jag far på mornarna så tänkte vi att kanske det ändå är bra för honom att få se Noel ändå så han vet vad det är för baby vi och alla andra pratar om hela tiden.

Ännu imorse hade vi inga planer på att det skulle ske idag men när jag var o åt lunch på sjukhuset kom jag att tänka på att dethär är egentligen sista chansen på en tid, då dethär är sista veckan som Sami har ledigt, för sen far han två veckor i jobb när min mamma är ledig och kan sköta Oliver på dagarna. Så jag frågade sköterskorna om det var okej att de kommer dit en stund och det var det, så en timme senare dök de upp!

Jag satt hela timmen med fjärilar i magen och var sååå nervös för hur första mötet skulle gå. Jag vet ju att Oliver tycker om bebisar överlag men jag visste ju inte hur han skulle reagera då han kommer in och ser att hans mamma sitter med en liten bebis som han inte känner, om han blir svartsjuk eller tar det med ro. Det visade sig att jag oroade mig helt i onödan för han var så snäll och försiktig och förstod direkt att det var hans lillebror! Jag förvånas varje dag över hur mycket han faktiskt förstår fast man kanske inte tror det då han inte pratar så mycket än och på så vis bekräftar att han förstår vad man berättar.

Så varsamt och försiktigt smekte han lillebror över huvudet, pekade emellanåt på honom och sa "mammaaa, pappaaa, däää bejbiii!" och såg så stolt ut.

Noel spräckte idag 1,5kg's strecket och är nu 1530g! Som jag konstaterade med Nina imorse när jag var o blev klippt, att med vanliga bebisar tänker man på vikten månadsvis, men med en sånhär liten är det lika intressant varje dag hur mycket han gått upp!
Idag kom en fysioterapeut och gick igenom lite hur man hanterar en sån liten och testade reflexerna. Hon tyckte att han var riktigt bra på gång men mer som en 32-33 veckors bebis än 36 veckors som han nu är (de räknas ännu i graviditetsveckor tills bf datumet), men enligt hans vikt klassades han ju också som en 28 veckors bebis istället för en 32 veckors när han blev född och det är ju nu en månad sen så enligt det stämmer det ju då istället. 
Nå, ingen brådska har vi, han får ta tid på sig och utvecklas i sin egen takt.

Mina underbara pojkar, vad skulle jag göra utan er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar