lördag 3 juni 2017

Tvåårsdag och mjölkstockning

Idag är det Olivers tvåårsdag! Tänka sig vad tiden går.
Vi började dagen med paket i sängen och gissa om killen var överlycklig över sitt mål och två nya hockeyklubbor! Här i huset spelas det innebandy var eviga dag och sporter av alla sorter är nog killens favoritsysselsättning förutom fixande med verktyg, så ett set att ha utomhus kan han nog också bra ha. Ikväll hade vi besök av en av Samis kompisar + sambo och barn och imorgon kommer ännu 2 kompisfamiljer på kalas, men sen är det över för denna gång!

Jag började dock dagen med frossa, huvudvärk och stegring så det kändes ganska piss. Att bli sjuk är om något nåt jag försöker undvika in i det sista nu när man har en liten med nedsatt immunförsvar som man vill spendera så mycket tid som möjligt med. Vågade alltså inte åka till Kokkola och riskera att smitta Noel idag så istället har vi bara varit hemma hela dagen, men fick ju å andra sidan spendera lite kvalitetstid med Oliver och Sami. 
Tror dock att det var början till mjölkstockning jag hade imorse, då jag i sömnen hade stängt av alarmet inatt och steg då inte upp och pumpade ur där vid 3-4 tiden som jag brukar. På morgonen var brösten sprängfyllda och sjuka och fast jag pumpade ur då så var det ännu sjukt och ömt i vänstra sidan.. Efter en panadol, ett par varma duschar och en massa masserande så släppte det sen och både feber och huvudvärk försvann i ett huj, och några mer sjukdomssymptom har jag inte haft på resten av dagen, så kommer det inget mer nu kommer jag nog kunna åka till Kokkola imorgon igen.

Jag ringde till Kokkola både i förmiddags och ikväll och Noel har haft en riktigt bra dag idag och ätit rekordmycket ur tuttflaska! Sköterskan sa också att han sökte närhet av henne när hon matade honom så hon tyckte nog att det märktes av att han inte fick va i mammas famn flera timmar under dagen som han annars brukar, men han har ändå varit lugn hela dagen och inte gråtit alls. 
Så skönt att veta att han blir bra omhändertagen fast man inte själv slipper att vara på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar