tisdag 25 juli 2017

Party all night

Vi börjar lite förbereda oss för att Sami ska tillbaka till jobb nästa vecka, och det senaste är att vi bytt sovrum. Hittills har jag och Noel sovit i gästrummet för att få vara ifred och heller inte störa nån annan när vi vaknar för amning/magont, och Oliver som kommer varje natt runt 4-6tiden i vår säng har fått fara dit och sova med Sami. Nu har vi då istället bytt så att Noel och jag sover i vårt sovrum och Sami har fått inta gästrummet för att vi ska ha bra med rum ifall Oliver kommer och vill sova med oss på natten och Sami får sova ifred när han ska i jobb. 

När blev han så stor vår fina Oliver? 
Plötsligt är han värsta tonåringen med händerna i fickorna heheh 
(observera pappans fina strumpmatchning)

Förra natten var första natten och det kunde ju inte ha gått mycket sämre, så there's only up from here..! För första gången på läääänge vaknar Oliver redan 23 på kvällen, jag som ännu var uppe far o nattar honom igen i hans rum och far sen själv o sova. 23:30 kommer han till vår säng och börjar tjata om att få dricka, vilket han inte får i sängen på natten men somnar om efter en stund efter att ha varit i köket och druckit med Sami. Sen fortsätter natten med att han med jämna mellanrum vill i sin egen säng, Sami far med då han vill ha sällskap, han ska tillbaka till vår säng, ropar "sinne, sinne!" (=dit (och pekar på vardagsrummet)) och "dickaa!" samt att han vill ha på tvn.. Sen har man ju dessutom en baby som däremellan ska ammas och har sjukt i magen..

Säkert var det väl förvirrande för Oliver när han märkte att det har skett nån förändring med sovplatserna så får hoppas att han vänjer sig och sover bättre framöver!

Imorse var Oliver då förståerligt nog jättetrött men ville ändå upp kl 7, men bara grät och var ledsen. Efter gos i soffan går jag och ska byta blöja på Noel, som då skiter ner hela mig, lavoaren och wcskåpen... Hejbara vilken trevlig tisdagsstart!

Som tur har dagen fortskridit betydligt bättre med 3års kalas på eftermiddagen och sen kvällskaffe med mina mamas hos Fia!

Oliver och/eller jag gör oftast egna födelsedagskort. Här ett kort som Lo fick när hon hade dinosauriekalas i juni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar