söndag 17 september 2017

Söndagsfunderingar

- Morgonpromenaden med Oliver gav så mycket energi! Till skillnad från igår när jag var inomhus hela förmiddagen och kände att jag vaknade först vid 14 tiden på dagen.. Han är dessutom i en så rolig ålder då han pratar mer och mer om allt möjligt så att spendera ensamtid med honom ibland är verkligen guldvärt!


- Äntligen har jag tagit itu med papperskriget till Kela för att få lite ersättning för övernattningarna på patienthotellet i Oulu och bilresorna fram och tillbaka från Kokkola. Får se då om det går igenom.

- Hann ta en titt på jordgubbslandet idag och tog bort fågelnätet. Jag köpte för litet nät i sommar så sidorna har varit hela fria hela sommaren men fåglarna har ändå hållit sig borta och vi har fått rekordskörd av jordgubbar trots hälften mindre jordgubbsland - det gjorde verkligen susen och var värt mödan att förnya det förra året! Rekommenderar dessa buntband på bilden under som lätt kan tas lös och återanvändas (använt dem till allt från att sätta fast nät med, till att stöda upp olika växter)! Körsbärstomaterna har inte alls hunnit med iår och lär väl frysa ihjäl. Nästa år står ett litet växthus högt upp på vill-ha listan!


- Oliver har pratat om både mommo och Lo hela helgen så gissa lyckan idag när han träffa och leka med dem båda! Och till råga på allt besöka ett favoritställe ikväll med Sami - crossfit boxen!

- Usch skräcken jag kände när Oliver råkade snubbla idag, tog emot sig med händerna men föll ändå med huvudet rakt på Noels ansikte som låg på en filt på golvet. Föreställde mig direkt att Noel fick typ spräckt skalle och hamnade åka ambulans till Oulu. Som tur började Oliver inte ens gråta och Noel blev sitt vanliga nöjda jag igen efter några minuter av tårar följt av amning. Huh!

3 kommentarer:

  1. Vet int hu de e me övernattningarna men för 3 veckors av o an köras ti kokkola fick vi 28 euro 😂 va så int värt pappers ifyllande :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heheh aijaa nänå he låter ju int så häftit.. :D Övernattningarna blev ju ca 500e så hoppas vi får lite tibak av he iaf! :/

      Radera
    2. Nee ble no ganska besviken!
      Oj vikken safti summa, hoppas ni får bra tibaks på de!

      Radera