söndag 10 augusti 2014

Jyväskylä

Jaa, som sagt, Jyväskylä. Stället var ju inget nytt för de har man ju besökt förr.. Är ganska vanligt att vi far en sväng dit medsamma om vi far till Saarijärvi o hälsar på svärmor då det ju inte är så långt ifrån! 

Nu var ju de nya då att Samis mamma har blivit opererad o har ont, så vi var 2 varv till sjukhuset, när vi kom o innan vi for hem igen. Hon slipper kanske hem idag bara smärtorna lägger sig lite så vi hoppas på att hon tillfrisknar snart!

S o jag gick i lite butiker o sen for vi o åt nåsånär jaanå sådee he dåger väl mat på Amarillo..! Konstigt hur man alltid inbillar sig hur gott de är innan man har de där på tallriken framför sig o ska trycka i sig hela högen? Njä de får typ 3- poäng.  


Det var ganska mycket folk i stan men det fick jag inte så bra fångat på bild med mina fotoskills.. ser ganska dött ut med de var det icke! 


Det är ju en större stad än Jeppis o har naturligt också då mer butiker.. som Stadium! Heaven on earth, typ. Enda stället där vi shoppade loss! Okej vi höll oss nog ganska sansade men ett par UnderArmour träningshorts, 2 toppar och ett hår/pannbandsgrej fick jag hem, vill ni se? Ok nänä tå
S hittade 3 pajtor (alltså finns de inget bättre ord än pajtor? om de e t-pajtor de frågan om!? Låter ju så dumt att säga skjortor..), ett par skor o lippisen på bilderna under (som egentligen jag vill ha o tänker börja låna... ofta.).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar