måndag 15 september 2014

Min ögonsten

Igår tänkte Pendi att hon skulle sätta mina moderskänslor på prov o se om jag ens skulle märka om hon försvann. De gjorde jag.
Jag satt framför datorn o började fundera att jag inte sett till henne på en stund, hon brukar ofta sova nånstans för sig själv, men kommer nog o tittar till en emellanåt. Jag letade efter henne i hela huset i säkert 15min, på hennes vanliga sovställen, på ovanliga sovställen o på helt omöjliga sovställen, men hittade henne inte nånstans! Jag gick runt i hela huset o ropade o pipade med hennes favoritleksaker o gick även ut runt huset (hon kan visserligen inte öppna stängda dörrar själv så don't ask me why) men hon fanns ingenstans! 
En massa hemska senarion gick runt i huvudet om att hon klämts nånstans, kvävts till döds (de var nära en gång för ett par år sen så är livrädd för det) eller typ fått en hjärtattack o ligger i nåt hörn, död. 
Jag ringde åt Sami o grät o sa att "Pendi e försvunnen!! Ja hittar henne int nånstans!" o nästan direkt när jag lag på så står hon i dörröppningen till sovrummet o ba "vila du na, mamm?"






Ps. Ja, Pendi pratar dialekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar