torsdag 27 november 2014

Drar en lättnadens suck

Ni skulle bara veta vilken tyngd som lyfts av mina axlar idag. Efter morgonskiftet hade vi bedömningstillfälle på jobbet tillsammans med ansvariga sj.skötaren, en arbetskompis, en examensmästare från skolan och jag. Har inte behövt ha praktik nu på hösten då jag har så mycket erfarenhet av äldrevård utan bara 5 dagar som blev bedömda hur jag jobbar. Och jag fick högsta poäng! Fatta va skönt alltså! 
Så nu är det jullov a.k.a. NADA skola fram till i februari! 
Jobbar dessutom bara ca 50% nu 3 veckor framåt så det är ju typ semester. Har faktiskt kollat på lite stadssemesterresor typ Stockholm men snål som man är (o har ju faktiskt en bra orsak till att spara pengar in tha belly) så lämnar jag väl hemma på soffan! 

Feelisen just nu:
Osminkad, halvsvettig, allmänt ofräsch men glad o lättad!


Nu ska jag ligga på soffan med en kopp glögg en stund o sen ska jag ta tag i dagens andra ångest-givande måste, känns lite som mission impossible faktiskt.. 
Jag måste nämligen baka en kaka att ta med till jobbets julbasar imorgon. Som sen ska säljas. Dvs helst inte misslyckas.
Världens_skitaste_tjej_i_köket_91 här hej.

1 kommentar: