onsdag 3 december 2014

Årets julgran

Alltså det finns ju nästan inget värre än att sätta upp julgranar. Typ när man var liten o inte brydde sig om hur det såg ut bara man fick sin hemmagjorda smällkaramell inrtyckt mellan grenarna så var man nöjd.. Då var det kanske kul, men nu.. Nej.

Vi har alltid haft plastgran både hemma och så länge jag bott med Sami då det alltid funnits nån i hushållen som inte tål äkta granar, och det är jag åtminståne tacksam för, betydligt mindre barr att städa undan av en plastgran! Men så är det ju allt dedär jävla glittret o bollarna för en miljon pengar som man måste inhandla också. Dyrt är det! Åtminståne om man vill ha nåt fint pynt o inte bara spraymålade deodorantkulor. 

Förra året satte vi upp vår vanliga plastgran som vi haft ett par år, satte i allt glitter o alla bollar som jag hittills under åren har orkat inhandla och konstaterade att den såg jävligt ful ut. Berodde delvis också på att jag på nåt vänster missförstått vilken väg man skulle montera ihop den o i bara farten o ilskan dragit bort en hel rad med kvistar så det blev en kal ring på mitten.. Det ledde iallafall till att jag tog ner den igen ett par veckor före jul och lovade mig själv att inte sätta upp en fullstor gran igen på några år, eller åtminståne inte innan känslorna gentemot julgranar lugnat ner sig.

Det har de inte gjort än, så trots Samis tjat om gran kör vi på denna variant i år. Därmed basta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar