tisdag 16 december 2014

En jobbig dag

Blir inget nattskifte inatt iallafall, istället har jag haft hjärtat i halsgropen o varit allmänt emotionellt störd hela dagen!

Igår när jag kom hem från jobbet märkte jag att jag blödde litelite, men det var så lite och var typ borta en timme senare så tyckte inte att det var så alarmerande, utan tänkte att det nog får vänta tills idag. Nå, idag ringde jag rdg som ju inte tyckte att det lät så bra (o då blev ju jag medsamma mer orolig än jag varit innan!), och att jag nog borde ta det lugnt några dagar, har även kissat grumligt i typ en vecka vilket kan tyda på uvi så har även varit o lämnat urinprov idag till laboratioriet. Ringde jobbet o funderade hur jag skulle göra (jag fick nog fara i jobb om jag inte blöder mer, men hur kul vore det att möjligtvis börja blöda inatt när man är ensam i jobb o inte kan fara därifrån innan nån annan kmr dit!?). De sa till min lättnad där att jag nog ska tänka på mig själv o bebisen i första hand o lämna hemma i natt. ♥ 

Så nu har dagen bara gått till att sitta o vara orolig o snyftat utan nån egentlig anledning, alltså troligtvis är det ju knappast nåt allvarligt men med mina hormoner o känslor som är på utsidan av kroppen så har jag ju varit helt störd idag!

jag idag:


3 kommentarer:

  1. Usch då. :( int alls roligt detdär. Kan bara tänk mig hur hysterisk jag själv sku vara i den situationen. Tur det endå int verkar som nå allvarligare!! :) ta hand om dig o babyn! :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra att du lämna hem! Du får ta det lugnt nu och vänta på provresultatet! Förhoppningsvis är de bara en lätt UVI. Jag hadd uvi 2 ggr under graviditeten och fick äta antibiotika, men nog mår Lo bra för det! :)

    SvaraRadera
  3. Jag blödd ett par gånger under graviditeten ockdå så jag förstår ångesten, speciellt när man gått så långt. Åt mig sa dom att det är vanligt med småblödningar, ta det lugnt bara! Å vila!

    SvaraRadera