söndag 15 februari 2015

Februarifrågor #7 Muminmuggar


Alla dessa muminmuggar ja.. Det har tydligen blivit väldigt populärt att samla på dem och ursäkta nu till alla som tycker de är fina o samlar på dem (syrran, Carro, Elin osv.. heheh) men jag fattar verkligen inte grejen med dem. Skulle verkligen inte vilja ha dem själv som kaffekoppar! Nog kan jag tycka att vissa är helt ok fina o int har jag nåt emot att dricka ur dem när jag är på besök nånstans men själv klarar jag mig riktigt bra utan dem!

Och så finns det ju vissa som inte ens använder dedär kopparna som kostar typ 13-15euro styck!? What's up with that!? Så billiga koppar är väl ändå inte menade för nåt annat är att användas..!? Betalar man mycket pengar för en kopp kan jag kanske fatta att den oftast står i nåt skåp om man är rädd att den ska gå sönder men seriöst, varför köper man ens en sån kopp i sånafall? Hur har man på nåt sätt nytta av den när den står i skåpet?



Jag måste väl erkänna att en muminkopp nog faktiskt står i vårt skåp. Den fick jag i present efter att ha varit på praktik på dagis så då är det ju nog bara att tacka, ta emot och se glad ut! Har använt den bara 1-2 gånger eftersom att jag varken dricker kaffe eller té hemma om vi inte har besök, och isåfall dukar jag med koppar som ser likadana ut åt alla..


Angående ugglorna ids jag inte skriva ut namnet direkt här då jag inte personligen känner kvinnan ifråga, men de finns på Barnloppis/Lastenkirppis Jakobstadsnejden när man går in där på bilder och skrollar ner. :)

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. jamen då ja ju faktiskt har en åsikt om dessa så why not ;)

      Radera
  2. Hej, Det var ett intressant ämne du tog upp, mera sånt :)

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dej i allt du säger. Alla får ju samla på vad dom vill. Vissa gillar frimärken och andra muggar osv. Lägger inte mej i det eftersom jag själv inte samlar på nå så har inget att säga om saken.
    Men personligen tycker jag att de är lite konstigt att ha skåpen fulla med koppar som man inte kan använda eftersom de är för dyra eller klistermäket kan lossna från dem. Jag kan tycka att billiga muminkoppar är ok att använda när gäster kommer. Men som sagt har alla rätt att samla och göra vad de vill med sina saker. När dagen är slut är kopparna ändå bara koppar med mumintema.
    By the way, intressant inlägg dehär med muminmuggar, roligt att läsa va folk har för åsikt.

    SvaraRadera
  4. Ja int böv du tro du får drick ur min muminmugga namejr! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från och med nu köper alla muminmuggar till Betti i föddis present, julklapp, årsdag present (tips till Sami) sen förstås till bebisen som dop gåva, föddis present, julklapp osv. :)) då blir nog betti glad!!

      Radera
    2. heheh Janica ja ska böri öva på mitt fejk tack-smail. ;)

      Radera
  5. Jag är inte nån numin samlar fantast men ser gärna till att köpa säsång muggarna eller de som kommer gå ur till sonen, dom kan ju vara värda nåt sen så han kan då sälja dem ;)

    SvaraRadera
  6. Samlar åt barnen och även mig själv :) alla har vi nåt vi tycker om att samla på, dessutom stiger värdet på dem så när barnen får dem e dom föhoppningsvis lite värdefullare, men nåt i hemmet måste även du visst ha du samlar/samlat på som du varit rätt om och inte velat ska gå sönder ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså int säger ja att folk int sku få samla på dem, men de är inget för mig. :) Nej faktiskt kan ja int direkt säga att jag samlar på nåt som sku kännas värdefullt, nog har vi typ samlat ihop en serie av iittala tallrikar o glas men int kan ja säga att de har nåt "värde" på så vis för mig. :)

      Radera
    2. De va absolut inget illa menat de ända ja mena va att några har nåt man samlar å inte vill använda så de int går sönder :) själv använder ja alla muggar ända tills dom går ur sortimentet å blir för dyra att köpa ifall den sku gå sönder ;) men som sakt smaken e delad å tur e vel de me dessa muggar ;)

      Radera
    3. Självklart har jag ju saker som jag inte vill ska gå sönder typ sånt man fått i present eller dyrare saker men har inte samlat på nåt speciellt under åren. :) Och även om jag SKULLE samla på nåt så spelar det ju ingen som helst roll vad andra tycker om det, säger ju heller inte att nån behöver bry sig om vad jag tycker om dessa koppar, tycker andra om dem så samla på bara - men JAG tänker inte samla på dem! :)

      Radera
  7. alltså... är int du och carro kompisar!?? har du sett va hon har skrivit på sin blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo vi var kompisar men sa upp kontakten för att vi tycker olika om muminmuggar. Int kan man ga me på va som helst, ele va? ;)

      Radera
    2. That's the spirit!! Man ska absolut int va kompis med nån man tycker olika med :)))))))

      Radera
  8. Men herregud anonym! Man kan no va kompisar fast man har olika åsikter om MUMINMUGGAR :D

    SvaraRadera
  9. Det började med att barnen fick i dopgåvor av andra, sedan hakade jag på :-) Ja både har de jag använder och de som står. Jag hade i början en hatkärlek till dem, men nu är dom mina hjärtebarn. Jag brukar t.om laga pannacotta i dom. :-D

    SvaraRadera
  10. For meg er mummikoppene kjempefine hverdagskopper, og perfekt til frokostteen. De er gode å holde, drikke av og jeg elsker Tonve Janssons verden og bøker :)

    SvaraRadera