lördag 21 februari 2015

Februarifrågor #11 Katter och övriga nojjor

Miss/Mister anonym hade en fråga:

För det första: WFT E KATTSMITTOR!?!? Och varför har ingen tidigare nämnt om dem för mig!?
Nå, ännu en anledning att hålla sig ifrån katter I guess hehe. *cathater* nä, nog e vissa katter helt ok... de som är påväg bortåt på en kilometers avstånd heheheh. (får se hur många crazy catladys ja får efter mig nu) Nämen det är nog bara så att jag är en renodlad hundmänniska o håller mig undan katter så långt det går oftast. Har typ en gång i mitt vuxna liv gosat med en katt för att den faktiskt var söt (annars är det typ vänner som tvingar dem på mig o jag ba "get the fuck off  me" MEN nu har jag ju en riktig orsak att ba NEJ - Kattsmittor!). Nog tycker jag alla djur har rätt att leva men vettefan med katter alltså... heheh  skoja nog bara, men de får nog gärna hållas på avstånd från mig! Dessutom skiter de på vår gård o sover på våra utemöbler.. Pendi gillar dock katter väldigt mycket o ser dem som potentiella lekkompisar i lagom storlek! OK DEHÄR INLÄGGET SKU JU INT HANDLA OM KATTER.

Jamen nog tycker jag att jag har hållit mig relativt lugn faktiskt! No har det ju varit vissa situationer när jag varit orolig o ringt rådgivningen men överlag har jag nog hållit lugnet! Är det nåt med mat som jag är osäker på om jag får äta eller ej (har ju koll på de största no-no sakerna men kanske inte stenkoll på allt) så lämnar jag oftast bort det. 9mån är ju inte en livstid så nog klarar man ju sig utan vissa saker under den tiden - perfekt tillfälle att träna på självdiciplinen! ;)

1 kommentar:

  1. Du kan på toxoplasmos av katter, vilket int är så bra som gravid :)

    SvaraRadera