söndag 8 februari 2015

Februarifrågor #4 Babyrum

Netti frågade:


Jag tar absolut inte illa upp av frågor, frågar man inget får man ju inget veta! :)

Alltså jag har alltid bara tagit för givet att vi ska ha ett babyrum då vi har 2 extra rum i huset och barnet ändå kommer ha ett eget rum sen när det blir större, så varför inte redan när den är baby? Då har man ju nånstans att samla alla barnets saker, kläder o sånt o behöver int ha dem utspridda i hela huset. :)

Skylten är från Minimani


Babyn kommer nog först att sova i vårt sovrum i egen spjälsäng. Spjälsängen står nu i babyrummet tills babyn tittar ut eftersom att det kommer bli lite trångt i vårt sovrum sen så flyttar den dit först när den behövs. Många har jag förstått att har babyn att sova i sängen med föräldrarna men jag skulle nog va lite rädd att ha babyn att sova med oss då S inte direkt sover i samma ställning hela natten, dessutom sover han djupt så han märker inte när han ålar omkring heller. Jag kan nog at any given moment få en arm daskad i fejset och det är ju kanske inte nåt jag vill att babyn ska råka ut för så tror den sover säkrast i egen säng vid min sida om sängen.

NÄR babyn sen ska börja sova i eget rum beror ju helt på situationen, måste jag stiga upp många gånger per natt är det ju enklast att han sover i vårt rum, men efter några månader om han sover bra hela nätterna så kanske han får flytta i eget rum, och jag isf har typ babylarm (heter det så? såndär walkietalkie grej heheh) på nattduksbordet bredvid mig (jag sover väldigt lätt o vaknar av typ alla ljud). Så det får vi nog bara vänta o se hur det utvecklas o känns.

Yes, i babyrummet har vi en byrå med alla kläder, skötbord och sen kommer vi kanske att köpa nån fåtölj eller liknande dit också. Till rummet hör också en liten "walk in closet" på typ 140cm x115cm så dit kommer korgar med leksaker o sånt att rymmas sen.

Just nu ser babyrummet ut som ett bombnedslag då vi hållit på lagat om väggen o målat om garderoben. 


Första tiden med babyn har jag på nåt vis ännu svårt att föreställa mig, känns ännu nästan overkligt att vi faktiskt kommer få en baby! SOM VI FÅR TA HEM!! :D Nämen det kommer säkert nog bli en stor omställning, beror ju på "vilken sorts" baby vi får också om den gråter mycket eller är allmänt nöjd med tillvaron, vi får ta det som det kommer helt enkelt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar