lördag 18 april 2015

Vår i trädgården

Var in en sväng via Sunds idag och såg att de börjat sälja en massa penséer! Ringde mamma (blomnörd 2.0) o frågade om de faktiskt klarar sig ute dygnet runt redan (jag är väldigt ovetande när det kommer till blommor) o det gör de tydligen!
Jag får alltid sån lust på vårarna att börja fixa ute o göra fint, men sen till mitten-slutet på sommaren brukar motivationen liksom avta och allt växer ihop, heheh. Men iår ska jag försöka hålla intresset uppe! Är ju ändå hemma hela sommaren så kanske man förhoppningsvis har tid att pyssla lite i trädgården mellan alla bajsblöjor o amningar. ;)
 
Var en snabb svänd via Erkin Halli o letade sånadär blomkrokar att skruva upp på väggen att sätta upp sånadär hängande blomgrejer i (märker ni hur bra jag är på trädgårds-språk?) men gnällde åt S att de var för dyra. På torsdag menar vi oss på rundtur till BB, så hoppas på att jag får lurat med S till Kodin Terra en sväng efteråt o köpa lite penséer, blomjord och blomkroks-grejor då. Skulle va så kul att få uppfräschat lite på trappan vid ingången!
 
Hittade ett par bilder av förra sommarens penséer.

Har vi nån blomnörd (förutom mamma, men no får du svara å) som kan tipsa om andra blommor som tål lite kallare klimat, eller får man nöja sig med dessa en tid ännu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar