tisdag 15 december 2015

Att överkomma sina rädslor

Idag vet ni! Idag har jag gjort nåt jag aldrig tidigare gjort!

Jag hade anmält mig till en wod kl 18, men en halvtimme före såg jag att man skulle va tvungen att göra handstand pushups, vilket jag ju hatar och är helt totalt värdelös på, så jag avbokade mig o tänkte att jag far på open gym (dvs fri träning, ingen ledd timme) kl 19 istället. 
Nå.. efter att ha funderat en stund kom jag nog fram till att nu fan måste jag träna på dedär jävla handstand pushups'en, jag kan ju inte låta dem begränsa mig för all evighet! Och vet ni! Jag vågade mig upp på en box!! Ojoj känner mig nog lite stolt ikväll faktiskt. Jag har ju tidigare inte alls vågat göra typ nånting eller ens ställa mig upp och ner, så detta var ett stort framsteg för mig!
Okej det ser ju ganska mesigt ut, men såhär är det faktiskt många som gör sina handstand pushups om man ännu int kan dem helt rakt mot en vägg, så nu behöver jag inte längre va dendär mesiga som inte vågar göra ens sånahär, mer!


Jaa jag hade skitmycket under huvudet bara för att inte behöva gå så djupt ner i pushuparna (fint ord), nästa gång får jag nog ta bort en kudde, det var faktiskt inte så tungt som jag hela tiden inbillat mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar