tisdag 15 mars 2016

12,5kg framsteg

Alltså SÅ kul träning idag! Var lite nervös innan vi började på och hade småpirr i magen (låter som jag är kär? I crossfit - svar: ja) men det gick över förväntan bra! 

Började med 10kg's skivstång, och varje minut skulle man sätta på 2,5-5kg mer vikt och göra ett lyft. Först snatch (skivstången från golvet till upp över huvudet på raka armar i en squat och upp i ett drag) tills man inte får upp stången mer, då fortsätta med clean (skivstång från golvet till fram på axlarna i en squat och upp ett drag) och när man inte får upp det mer, fortsätta med deadlift (skivstång från golvet upp till stående) tills man maxar i det.

Jag klarade 32,5kg snatch, 50kg (!!) power clean (har fått 37,5kg som mest förr så det var klar förbättring) och 80kg i deadlift vilket var lite mesigt då jag har 90kg som max från förr men sådant äro lifvet. Hade inget bälte idag heller så att.. det är ursäkten jag tar till för att förklara det.


Nu ska jag försöka masa mig i säng så jag hinner läsa lite innan jag somnar, och därmed kanske kommer närmare målet med att läsa ut boken jag håller på med inom denna livstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar