söndag 12 juni 2016

En trött lördag

Idag har vi haft en riktigt slapplördag, med avbrott för träning mitt på dagen. 

Min tur att stiga upp med O imorse, dock var han snäll och sov till 9 så det blev inte så tidigt ändå (score!), och redan halv 10 var vi utomhus o lekte i sandlådan. 

Han är en riktig utekille dendär lillgubben vår. Om man ens styr sina steg mot terassdörren kommer han krypande i racerfart efter en och ska ut, och slipper han inte det (typ om man bara släpper ut Pendi o kissa) så bryter hela halva helvetet lös emellanåt med skrik o gråt o bankande så man kunde tro att han är fångad inomhus på livstid.


En och en halv timme var vi ute och utforskade hela trädgården, och det mesta ska ju även smakas på, innan han var redo att gå in. Hade då redan provat sätta honom på terassen nära dörren ett par gånger för att se om han kunde tänka sig att förflytta sig innanför ytterdörren men då blir det närmast panik i lillkillkroppen och han kryper bort därifrån och ner från terassen snabbt som attan.

Till kl. 12 for jag iväg på wod med syrran, är faktiskt inte alls sjuk från igår så det gick bra på så vis, men orken fanns inte alls där. "Filthy fifty" hade vi bl.a. med 50reps av sjuhelvetes massa övningar och när jag hade gjort typ 200 (började vid knees to elbows) och kom till burpees ville jag helst sätta mig ner o fulgråta i ett hörn men kämpade i sakta mak tills timecap'en på 30min kom emot efter 42 box jumps.


Vi hade också 5 ropeclimbs for time vilket resulterade i 6min och bortskavt skinn från vristen. Känns dock bra att ens kunna klättra upp i repet då jag aldrig tidigare i mitt liv kunnat det, dock är jag ju skiträdd för att falla ner (är sjukt höjdrädd) men man håller väl bara i sig hårdare då, heheh

Resten av dagen har vi tagit det lugnt, O och jag lekte utomhus en timme till medan sami var o tränade och på kvällskvisten va vi till en liten park här nära o gunga o åka rutchbana, och sen träna fotbollstricks och frisbee-släng (..säkert rätt ord) på gräsmattan här hemma, så då fick naturälskaren va ute en timme igen.


Nu har jag varit uppe allt för länge men fortfarande lyser tröttheten med sin frånvaro. Ska försöka lägga mig i sängen och locka fram den med en bok, det brukar funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar