fredag 17 juni 2016

Håller tummarna för att den inte dog

Idag har vi varit till Kokkola simhall med Carro, Lo, Fia  och Colin! Dock var babybassängen jättekall och de höll på renovera(?) rutchbanan så det var en massa höga borr-ljud också (precis intill babybassängen) som var lite mindre trevliga. Men annars bra så långt!

Men sen då, när hela gänget hade duschat o klätt på sig efter simningen och just skulle fara iväg, så tänkte jag gå på wc innan vi går ut. Bad decision kan jag säga såhär i efterhand. 
Jag brukar ofta ha min telefon i bakfickan på jeansen men har hittills alltid kommit ihåg att ta bort den när jag ska på wc eller annars sätter mig ner, men när man redan hade en 1åring med sig som man ska försöka hålla ifrån att typ slicka på wcstolen, så hade jag inte riktigt tankarna på juppinallen, och plask så låg den i vessan..

Såå nu ligger den avstängd bredvid ett värmeelement och förhoppningsvis är den inte helt död sen.. Skulle ju kännas smått surt att ha förstört en många hundra euros telefon som inte är ens ett år gammal..

Random selfie från för några veckor sen på det då i brist på bilder då jag inte har nån telefon.. inte för att jag ens tog en enda bild idag heller men.

8 kommentarer:

  1. Sätt den i ris också. Det suger åt sig fukt. Gjorde jag då min tog en simtur i wc-stolen. Funkar galant nu efteråt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ja har gjort de nu sen också, men vet du alls hur länge ska man ha den där? :)

      Radera
    2. Jag hade nog bara några timmar. Hoppas din också klarade sig. Tog med dammsugaren också efteråt, hehe ;D

      Radera
    3. Okej, nå ja lämnar den över natten för säkerhetsskull så får vi se imorgon om den funkar. :)

      Radera
  2. Ifall den inte börjar fungera, koll med försäkringsbolaget om de ersätter?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo ska göra de om den int funkar. :)

      Radera
  3. Rekommenderar att hålla den 5 dagar i ris (byt ris några gånger) 😊
    funkar som om inget hänt med den nu 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har no igång den redan o den funkar som tur förutom dedär 2 touchknapparna nere på vita kanten (samsung s6), och de kan ja no leva utan. 😊

      Radera