onsdag 29 juni 2016

När tekniken äntligen klickar

Som sagt for jag med o träna ikväll. Jag brukar normalt hålla mig lite borta från monster-wod'ar (alltid på onsdagar) då de ofta är så långa o jobbiga, heheh. Men idag fick jag feelis så då hängde jag på, och vi körde partnerwod'en tillsammans!


Och vet ni, i wod'en skulle man göra 100 (delat mellan båda) toes to bar (lyfta upp fötterna o röra i stången man hänger i), och jag klarade för första gången några kipping toes to bar! 
När man kippar så lämnar man liksom inte att svinga med kroppen när man släpper ner benen utan typ stannar rörelsen mitt i o fortsätter med fler reps. Ok dedär förstod kanske ingen men det är en teknikgrej som kan va lite svår att få in i huvudet, men idag lossnade det för första gången! SÅ KUL!

Ni ba "what, har du snopp?" (de ser ju faktiskt typ ut så...) Men nej så äro icke fallet, det är nog bara nån konstig vinkel o ljus.

Mindre kul att riva upp handen på två ställen men that's life, ba ti ga vidare. Borde skaffa skydd men har inte kommit till det. Handskar hjälper inte heller då de viker sig i händerna utan jag borde nog skaffa skydd ämnade för sånthär hängande o dinglande..

Efter träningen for vi till gamla hamn o doppade oss! Sommarens första dopp utan bastu - check! Riktigt skönt o faktiskt inte ens superkallt! Inte så härligt dock att hitta glasbitar i sanden på stranden..


Nu har vi smällt i oss en massa tortillas, syrran har farit hem och S och jag sitter o chillar i soffan med choklad. Go'kväll folket!

2 kommentarer:

  1. Vad har du för svart streck på armen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tatuering, jag har en per arm (+2 på andra ställen). :)

      Radera