torsdag 14 juli 2016

DIY Scoreboard för utespelen

Det är inte speciellt ofta jag försöker mig på att laga nåt själv från scratch, oftast är det ju både lättare och billigare att köpa färdigt, men när jag inte hittade nån griffeltavla i butiken jag var i häromdagen (och inte orkade åka nån annanstans o leta vidare) kom jag på idén att laga en egen!

Vi köpte en piltavla och pilar när vi var i Jyväskylä, och eftersom att vi inte vill helt förstöra väggen vi har den på så fixade S även en platta av lite gamla bräder att ha bakom.
Jag tyckte att det skulle passa bra med en tavla bredvid där man kan skriva result eller poäng om man spelar flera, och såhär gjorde jag en sån:


Jag hade egentligen tänkt köpa griffeltavelfärg men hittade ingen sån som inte var skitdyr (eller nåja, dyrare än vad jag ville sätta på det) så istället tog jag griffeltavel"papper" (6,50€) som jag limmade på en skiva. Vet inte hur bra det håller då ju tavlan är utomhus men det finns många meter på rullen så det är väl bara att limma på ett nytt lager om det blir förstört tänker jag.


Bakplattan, rambitarna och en gammal stege fick sig en omgång färg igårkväll i garaget. Jag tyckte det passar bra med vitt då både vårt hus och garage är röda med vita knutar.
Sen spikade jag helt enkelt bara fast griffelplattan på ramen, och *poff* så har man en enkel griffeltavla!

Och I present to you; resultatet! 
Tavlan ser ju ytterst fläckig ut då jag nyss hade torkat bort det jag skrev tidigare, men blev nog jämn i färgen när den torkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar