söndag 24 juli 2016

Första delen av den bästa dagen

Igår började vi dagen med att jag for o handlade det sista inför kvällens fest, medan killarna lämnade hemma o lekte med fammon och kusinerna som hade bott i husbilen på gatan under natten. 
Efter att Oliver sen hade sovit hoppade vi i lite finare kläder och åkte till Strandis där vi mötte upp hela pappas familj och mina kusiner, vissa vilka jag inte sett på flera år då somliga är utspridda ner mot Åbo, Åland och Sverige. 

Anledningen var att min kära fammo fyller nämligen 80år imorgon och bjöd på mat!

Efter den supergoda maten och efterrätten for vi hem till fammo och faffas på mera kaffe och tårta. Kan säga att man inte direkt var hungrig när man for hem sen! Mamma och pappa tog därifrån med sig Oliver hem till deras där han skulle spendera natten för första gången, vilket hade gått bra!


När vi kom hem blev det att städa och förbereda det sista inför kvällen, som blev så bra så bra!
Och ja, igår fick vi även veta om en superbra överraskning som jag ser såsåså fram emot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar