måndag 11 juli 2016

Första natten utan barnet

Förr i tiden, innan barnet plötsligt uppenbarade sig, så hade vi ganska ofta "datenight". Alltså en kväll bara vi två, utan nå kompisar eller nån annan med utan vi hittade på nånting tillsammans, typ middag och bio eller film med nåt gott hemma. Nu för tiden blir det ju mer sällan, typ en kväll hittills på över ett år (då vi var borta mindre än en timme heheh), annars är det alltid en av oss som varit hemma om den andra varit borta. Nångång har vi ju sluppit bort på dagen tillsammans men de gångerna kan nog räknas på typ 3 fingrar också.

Redan för över en månad sen hade vi planerat att åka till S mamma nu söndag till tisdag, och att vi skulle sova där en natt och så skulle S o jag åka på en hotellnatt andra natten. Jag hade förra veckan försökt titta på hotell men inte hittat nåt jag fastnade för, och när vi nu var borta från O i lördags så började vi fundera om vi alls skulle fara nånstans eller lämna hemma istället, speciellt då vi ju just var dit på midsommar också. 
Fammon ville dock gärna att vi skulle komma ändå så igår morse bestämde vi oss för att hoppa i bilen iallafall o åka dit. Det som är så bra med O och hans fammo, är att han inte alls är blyg först som han ofta är med såna han inte träffar så ofta. Där pratar han och går omkring likadant som hemma medsamma! 
Så när vi såg att han trivdes där lika bra som vanligt, så kom vi på att vi åker till Jyväskylä jag och S redan igår. Sagt och gjort, vi bokade snabbt ett hotell (Solo Sokos Hotel Paviljonki) och så hoppade vi i bilen o for. Första natten borta från lilla O. Nervöst men samtidigt skönt!


När vi kom fram började jag med ett bad i badkaret som jag hade satt in önskemål om att få. Ååh jag skulle lätt offra vår bastu för att få plats med ett badkar och utrymme att förvara vagnen på! Herrn i huset är dock inte av samma åsikt..

Efter det for vi o bokade biobiljetter, åt på rax (hahah fancy) och åt en glass medan vi strosade runt i stan i väntan på att filmen skulle börja. Vi hittade en massa trappor.

Efter filmen for vi på promenad längs med vattnet vid det nybyggda området runt hotellet. Så fin kväll!

Jag somnade sen bums medan S kollade färdigt fotbollsfinalen. Och imorse, det jag typ sett mest framemot med hela resan, hotellfrukosten! Och jag blev inte besviken. Huhhu åt så jag seriöst nästan sprack.

Natten hos fammo hade också gått bra, O har i ett par veckor redan sovit hela nätter hemma (sedan han bara sover 1 middagslur) så då känns det ju också lättare att lämna bort honom över natten, när man är ganska säker på att han inte kommer att vakna o gråta efter en mitt i natten. Han hade sovit till kl 5, och slumrat till kl 7 (då vi också normalt stiger upp), så det var skönt att veta att det gick så bra att sova borta ändå!

I förmiddags hoppade vi i bilen, for o hämtade O och for hem igen, så vi hann t.o.m träna ikväll också. Imorgon vankas det nämligen 1årskalas för Elias!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar