söndag 17 juli 2016

Första villanatten 2016

Första natten vid villan för i år; Check!

Igår eftermiddag packade S och jag ihop, tog Oliver under armen och så for vi till villan i Larsmo. Mamma o pappa kom också dit en stund på kvällen, men 3 hundar är lite i mesta laget då vi har så liten stuga och bastukammare, så de for hem till natten. Kvar lämnade vi, det var mulet och nära till regn hela eftermiddagen men klarnade upp o blev en riktigt fin kväll!

Lite pirrigt att åka båt tyckte Oliver men med en sten i var hand gick det bra! Och bra gång- och balansträning att gå vid villan då det är lite ojämnt underlag.

Them dawgs. Pendi (som är i behov av klippning), Melker och Kelsi. Och Oliver hade bästa chillmatstolen (och roligaste pappan) ever.

Kvällen bestod sen av bastu och ett par dopp i havet efter att Oliver somnat. Sen for S o fiskade en stund och jag satte mig i stugan med limsa och en bok (och chips bakom kulisserna) och läste ett par timmar innan vi tog natten.

Natten sen var väl inte den bästa. Båda killarna sov som stockar men jag fick väl ett par timmars sömn om man överdriver lite. Det p.g.a att jag är en sån lättsovare att jag vaknar varje gång Oliver vänder på sig då jag tror att han vaknar, fast han ju nog i regel sover hela nätter, så även förra natten - en timme längre än vanligt dessutom! Hemma går det bra då han ju sover i eget rum sen han var 6mån, men när jag sover precis bredvid resesängen så har jag jättesvårt att somna, vilket är lite tråkigt. Jag skulle ju dessutom i jobb till 13:30 idag, så vi for hem redan imorse och jag damp rakt i säng o sov ca 3 timmar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar