måndag 29 augusti 2016

The zombie is home

Hemma igen från Svealand! SÅ rolig helg ligger bakom men ack så skönt att vara hemma igen!

Hemresan igårkväll kändes det som att gick väldigt fort, säkert med tanke på att jag somnade direkt vi lyfte och vaknade igen när de sa i högtalarna att det var 10min till landning, heheh. For sen via Abc i Vasa efter en redbull o körde hem. 2:20 inatt damp jag i säng, och sov inte en endaste blund p.g.a. att båda killarna har blivit jätteförkylda, och snorosnarkade ikapp, de som annars båda två sover så tyst. Halv 6 fick jag nog och gick o lade mig på soffan, hann nästan slumra till men så vaknade lillkillen 5:45. Bara att masa sig upp! Tur i oturen är Sami sjukledig idag så jag fick sova ett par timmar på förmiddagen.

Arlanda igårkväll

Nåt intressant som jag märkte under denna resa är att jag alltid tidigare när jag besökt storstäder, tänkt att "här skulle det vara roligt att bo ett år eller två". Men nu känns det verkligen som att jag "växt ifrån" det lite, och känner hur bra jag trivs med att bo på ett mindre ställe. Säkert i samband med att jag fått Oliver och gärna vill att han får växa upp på ett tryggt och lugnt ställe, nära naturen. Och helt säkert är det annorlunda när man bor där och kommit in i hela systemet o allt, men nu kände jag mycket mer påtagligt än tidigare, dendär stressen med att ha massa massa människor runtom en så fort man färdas nånstans, och detdär på nåt vis lite otrygga i att aldrig ha sett människorna förr och troligtvis aldrig komma se dem igen. I Jeppis är det liksom bara att fara till Prisma en fredaeftermiddag så får man se 90% av befolkningen om man saknar dem, heheh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar