onsdag 29 mars 2017

Ett rum i ständig förändring

I förra veckan städade jag äntligen ur garderoben som finns i Olivers rum så vi fick in hans kläder dit, och byrån som han tidigare haft som klädförvaring fick flytta in i hans gamla rum igen, för att stå till tjänst för babykläderna som lillebror ska få bära!

I samma veva blev det ommöblering i hans rum, då ju en stor möbel plötsligt inte längre behövde utrymme. Sängen fick flytta tillbaka till där det från början var tänkt att den skulle stå (vi hade flyttat den för att det drar lite från väggen när det är riktigt kallt ute, så han inte skulle bli förkyld), och vips fanns det en massa mer lekutrymme mitt i rummet där sängen förr tagit en stor plats!

Hans rum ändrar ständigt när jag kommer på nya lösningar lite vartefter, och jag är inte den som går och drar mig för att spika upp tavlor lite här och var (speciellt då den helfärgade tapeten ändå är så dålig från förr) så emellanåt ser tavlorna och grejerna på väggarna lite malplacerade ut, men det är sånt man får leva med. Värre problem än missplacerade väggbonader kunde man ha!


Har jag sagt att jag älskar Olivers säng!? Jag tycker att den är så fin så fin, och ett stort plus med den är att den är ganska bred också (90cm i fotändan och 100cm i huvudändan, då ju delarna går in i varandra), så man ryms riktigt bra att ligga bredvid honom och läsa en bok på dagen eller bara ligga och mysa under nattningen.

Färgerna går väldigt ton-i-ton i rummet vilket jag kan störa mig lite på, men ändå är jag lite feg för att ta in färg som man inte lätt kan ändra på när man tröttnar.. Nå, när jag tröttnade på den grå-vita gardinen som hade fått hänga med från förra rummet så gick jag och letade i min (lilla) gardinsamling, och hittade ett par gröna längder som vi hade i vardagsrummet för ett par år sen, och plötsligt hade man åtminståne lite mer piggare färg i rummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar