torsdag 29 mars 2018

Mina stackars händer

Fick nyss in en fråga om mina händer har blivit bättre sen jag frågade er om tips, och tänkte ge ett kanske onödigt omständigt svar på den frågan men ja har nu inget bättre att blogga om heheheh

Jag tog faktiskt nog åt mig lite tips, testade bl.a. dedär med bomullshandskar till natten men alltså jestas -_-  Först fick jag helt i närverna då ju smörjan (använde bepanthen då) inte hölls på fingertopparna!? Hade mest sprucket riktigt på topparna då men när man satte på handskarna åkte ju allt ner mellan fingrarna..? Gav det en chans ändå men där runt 2 tiden på natten när Noel ville amma så fick jag så i närverna av känslan så ja drog av dem o slängd dem åt helvete hahah.. Provade en natt till men typ samma slutresultat då också sååå att.. gick väl sådär.

Så jag varvar nu bara med mina krämer, sätter extra mycket på till natten och försöker att inte smeta allt i täcket det första jag gör.. Försöker att alltid ha handskar på utomhus och alltid torka riktigt torrt när jag tvättat dem. Nog är fingrarna ganska mycket bättre nu men nog har de ju sina ställen ännu..!


Dock är mina naglar i riktigt bra skick nu! Jag är ju en periodisk nagelbitare/knaprare av den värsta sorten så emellanåt har jag jättekorta hemska naglar och ibland, som nu, är de ganska långa och fina.

Om nån undrar så är det dessa krämer jag varvar med mest just nu. Gillar den från Neutrogena och Dermosil bäst. Neutrogena Norweigan Formula dras bra in i händerna o är bra dagtid och Dermosils shea balm är fet och passar speciellt bra till natten tycker jag! Dendär i mitten hjälper inte speciellt mycket men bättre än inget heheh..

7 kommentarer:

  1. Har atopiskhud och brukar 'skrubba' mina händer med kaffe och sen sätta handkräm med bebiolja i så har det hjälpt😊

    SvaraRadera
  2. Prova ännu denhär working hands cream har hjälpt åt mina händer den
    är bra därför att salva dras fort in i huden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hae faktiskt prova den några gånger då den finns vid gymmet att använda, verka nog helt okej men tyckt int den hjälpt så myki på torraste ställena.. 🤔

      Radera
  3. Har varje vinter samma som dig fast lite värre skulle jag säga, det kommer alltid på samma hand och samma fingrar. Det enda som hjälper för mig är vanlig hydrokortison kräm från apoteket som jag brukar sätta ganska mycket av och så tejpar jag över flera varv över hela fingret och låter det vara över natten, på morgonen har såren och sprickorna läkt riktigt bra... men du kanske är emot hydrokortison salva? Till och med bacibact har jag lagt och tejpat in för natten och t.o.m det har hjälpt i desperata stunder. Det tar ju så sjukt att ha såna där fingrar :/ För mig har det blivit bättre nu, det var som värst november-januari.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu på bilderna är de nog också bättre än de varit, hade hemska djupa sprickor på 6/10 fingrar tidigare i vinter o alla fingertoppar helt skarpa 😫, nu är de ändå helt överkomligt! :) Skulle helst int använda hydrokortison så sålänge ja står ut utan, och som tur e de också bara nu på vinterhalvåret som händerna alls är sjuka. :)

      Radera
  4. Vatten är ju uttorkande och jag kan tänka mig att du som mamma tvättar händerna ganska ofta. Testa att smörja in händerna innan du tvättar så torkar vattnet inte ut på samma sätt. Vilken vegetabilisk olja som helst går bra, jag har olivolja i en pumpflaska i wc brevid tvålen

    SvaraRadera