tisdag 27 mars 2018

Vi utvecklas båda två

Både jag och Noel hade så svårt att komma till ro igår, vi lider väl lite av samma sak, typ stor motorisk utveckling som påverkar nattsömnen. Dock är ju kanske Noels grej lite större i och med att han lärt sig att åla sig framåt, vilket är en ganska stor milstolpe i hans utveckling! Det jag har lärt mig är att typ svinga tillräckligt bra i en stång för att orka göra en pullup, haha! Dock har ju han tränat på sin grej några månader och jag typ två år såååå ganska big deal nog ändå heheheh..

Noel vaknar nog normalt kanske... 4-5 gånger per natt? Men de senaste nätterna har det nog känts som 105 gånger då han aldrig riktigt kommit till ro. Eller han vaknar normalt knappt ens utan gnyr lite, ammar och somnar direkt om, och även jag har lätt för att somna om så det känns ändå inte superansträngande, men nog vore det ju skönt att få bort nattäntandet så småningom ändå.. han fyller ju ändå ett år om ca en månad. Speciellt inför midsommar då vi kommer vara borta två nätter i rad vore det ju bra om han sov hela natten eller bara vaknade typ en gång.. Han äter gröt på kvällen och jag har försök ge välling sen i flaska lika som vi gjorde med Olli när han var liten, men nepp, Noel tar knappt flaska ö.h.t. mer heller, vad som än är i den. På dagen ammar han dock inte så ofta mer, typ en gång förmiddag, en gång eftermiddag och sen på kvällen typ tre gånger mellan 7-11.


Idag har vi haft en hel förmiddag vid sjukhuset, först en timme fysioterapi och sen rådgivningskoll! Noel är nu just över 9kg och 72cm lång, lite under kurvan alltså men han har verkligen kommit ikapp jättebra ändå! Han har nu plötsligt fått 4 tänder, det tog en stund innan de kom igång men sen plötsligt ploppade de upp på mindre än 2 veckor! Nästa vecka blir det prematurkontroll i Kokkola igen, som tur behöver vi inte via labben för blodprov innan denhär gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar