söndag 15 juli 2018

Favoriterna i köksfönstret

Jag är ju absolut mer för grönväxter inomhus än för blommor som jag ändå inte får hållit vid liv mer än nån enstaka dag, och av mina 13 gröna har jag två absoluta favoriter!


Avocadoplantan känner jag väl lite extra kärlek för på grund av att jag själv har fått den att växa från att den var en kärna från en avokado jag åt på en smörgås, haha. Hade gett upp hoppet om den mellan varven men de är ju kända för att ta tid på sig, och nu runt ett halvår (?) senare har den växt upp till ett litet träd som får nya blad hela tiden. 


Kastanjeplantorna köpte jag från Sunds på -50% för kanske ett år sen och betalade väl ca 5e för kruka och allt. Den hade inte jättemånga blad och såg ganska bortglömd ut, och den fick sig en riktig nära-döden upplevelse när jag satte den i vardagsrummet på ett sidobord. 1-2 blad fanns väl kvar när jag tog den till köket men där såg den ljuset och återfick liv! Nu har den fin och stor bladkrona och även ur den skjuter det upp nya blad hela tiden.


Very interesting inlägg, yes yes. Nu ska jag snart köra iväg till jobbet för ett kvällsskifte! Känns ganska skönt fastän vädret är super och folk njuter av att vara lediga, men idag har jag sån blä-orkar-inte-med-värmen känsla så det känns helt okej att spendera den inomhus på jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar