fredag 6 juli 2018

Energipåfyllning

Sami var ute på träning och lunch hela förmiddagen idag medan vi umgicks med Carro och flickorna, och när vi kommit hem och ätit lunch tog han med sig barnen och for till en kompis i Öja. Jag tänkte att jag passar på att åka o träna utan nån som helst press att behöva laga mig hem tillbaka nån viss tid, och drog igenom ett svettigt pigsquat-program! Vet inte när jag senast har gjort det, dvs att repetitionerna minskar med en varje set från 20-1, medan kilona ökar varje set, det är nog bara nån enstaka gång under senaste året det blivit av.

Men det är roligt att märka att man gör framsteg, jag brukar normalt ta 65kg som slutvikt, men tog idag 70kg, + att jag gjorde 5 toes-to-bar mellan de första 10 set'en, och 5 push ups mellan de 10 sista. Och det kändes så stabilt och säkert genom hela två timmarna jag höll på!


Efteråt fick jag åka hem till ett lungt och tyst hus, hängde kläder på tork utomhus (my guilty pleasure - så rogivande!!) och tog en dusch utan nån som bankar på dörren och ropar "MAMMA AVAA OVI HETI!!!". Stressfria duschar utan publik, det förstod man inte att uppskatta förr.

Sen tog jag ett varv via Jysk (=favoritbutiken) och efter det väntade middag och efterrätt på O'Learys med Josso, Jessi och Katja, innan jag for hem och nattade barnen så Sami fick umgås och grilla med sina kompisar här på bakgården (nu har de dock kopplat en tv till förrådet och sitter o ser på fotboll där hahahah).

En riktigt, riktigt bra och energipåfyllande dag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar